خطر واردات بی‌رویه مرغ برای مرغداران/ دولت واردات را کنترل کند

محمد یوسفی در گفت‌وگو باخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه واردات مرغ قرار است به چه میزان و تا کی انجام شود گفت: آماری که وزارت صنعت اعلام می‌کند زیاد است اما باید میزان واردات کنترل شده و با برنامه باشد.

رئیس هیئت مدیره پرورش‌دهندگان مرغ افزود: حتی قبلا اعلام کردیم که اگر وارداتی هم صورت می‌گیرد برای روزهای آینده و نیاز احتمالی ذخیره‌سازی شود.

وی تاکید کرد: اگرچه مسئولان واردات را علاج کنترل قیمت عنوان کردند اما از نظر تولید نیازی به واردات نبود و حتی قیمت نیز قبل از واردات کنترل شد.

یوسفی ادامه داد: افزایش قیمت مرغ به دلیل سیاست‌های غلط تامین و توزیع نهاده خوراک طیور بود که بعد از اصلاح این اشتباهات قیمت به حالت عادی برگشت.

وی گفت: متولیان توزیع معاوضه نهاده با مرغ را در دستور کار قرار داده بودند و دلالان و کشتارگاه‌ها عاملان توزیع بودند.

یوسفی تصریح کرد: بعد از اینکه این سیاست اشتباه اصلاح و خوراک انبارها آزاد شد و در اختیار مرغداران قرار گرفت به سرعت قیمت پایین آمد.

به گفته این مقام مسئول واردات بی‌حد و حصر می‌تواند آینده تولید و پرورش مرغ را به خطر بی‌ا‌‌‌‌‌ندازد.

به گزارش فارس، موضوع طرح انتزاع که طرح دوفوریت آن به تصویب رسیده و انتظار تصویب نهایی را در مجلس می‌کشد تمام زنجیره تولید را مدیریت می‌کند و بسیاری کارشناسان معتقدند با تصویب این طرح مشکلات واردات بی‌حساب و کتاب را نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است که هر گونه برنامه‌ریزی واردات مرغ باید حساب شده و با سیاست گذاری صورت گیرد زیرا حمایت از تولید داخلی ، یک اصل مهم در کنار تنظیم بازار است و واردات نباید برای تولید داخلی حاشیه ایجاد کند.

موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.