خطیب جمعه نجف سرکوب شیعیان عربستان را محکوم کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‘صدرالدین القبانجی’، امروز در خطبه نماز جمعه که در حسینیه الفاطمیه شهر نجف برگزار شد گفت: آنچه در عربستان سعودی جریان دارد نبردی فرقه ای علیه شیعه است که آخرین آن بازداشت شیخ نمرعبدالله النمر از روحانیون شیعه در منطقه الشرقیه و شماری از تظاهرکنندگان بود.

وی در حضور صدها نماز گزار گفت: شایسته است که عربستان به جای این اقدامات، به سمت چند حزبی و آزادی مذهبی و فرهنگی روی آورد و از سیاست سرکوب که نفعی درپی نخواهد داشت، دوری جوید.

وی افزود: ما سیاست سرکوبگرانه فرقه ای را که در سراسر عربستان سعودی به ویژه علیه شیعیان اهل بیت در منطقه الشرقیه جریان دارد، محکوم می کنیم.

خطیب جمعه نجف اشرف، همچنین از شیعیان عربستان خواست در این راستا بردباری پیشه کنند و همچنان به اقدامات قانونی پایبند باشند.

شیخ صدرالدین القبانجی از دولت عربستان سعودی نیز خواست، شیخ نمر و سایر زندانیان شیعه را هرچه سریع تر آزاد کند.

نیروهای امنیتی خاندان آل سعود روز یکشنبه شیخ ‘ نمر روحانی سرشناس شیعه و منتقد دولت سعودی را در شرق عربستان دستگیر کردند.

بازداشت وی اعتراض و تظاهرات گسترده در مناطق شیعه نشین این کشور را در پی داشت که در جریان آن دو نفر بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی کشته و شماری نیز زخمی شدند.

مترجمام**۱۴۸۰**۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۷۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.