خط تولید زنجیره ای اختراع کیست؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خط تولید زنجیره ای اختراع کیست؟

خط تولید زنجیره ای اختراع کیست؟

ممتازنیوز: شرکت خودروسازی فورد صد سال پیش در چنین روزی با ایجاد تحولی بی سابقه در خط تولید خود، تولید زنجیره ای خودروها را آغاز کرد که باعث کاهش بی سابقه زمان و هزینه تولید خودرو شد.

به گزارش ممتازنیوز، صد سال پیش کارخانه شرکت فورد در منطقه دیترویت روشی انقلابی برای تولید خودروهایش ابداع کرد و آن کار به صورت زنجیره ای بود.
باب کرایپکه مورخ آمریکایی گفت در هفتم اکتبر هزار و نهصد و سیزده، خط تولید ابداع شد که تحولی عظیم در صنایع خودروسازی جهان و دیگر صنایع ایجاد کرد.
در هفتم اکتبر ۱۹۱۳ مهندسان فورد اولین خط تولید خودروسازی را ابداع کرد. به این ترتیب کارگران دیگر مجبور نبودند در کنار خودروها حضور یابند بلکه خودروها به تدریج در حال سرهم شدن به سمت کارگران می رفتند.
هر کارگر به یک وظیفه خاص مشغول می شد. به این ترتیب زمان تولید خودرو از دوازده ساعت به یک ساعت و نیم کاهش یافت.
کرایپکه افزود هیچ کس نمی توانست تصور کند بتوان چیزی به پیچیدگی خودرو را که بیش از سه هزار قطعه دارد، در یک خط تولید ، ساخت اما فورد این روش را راه اندازی کرد.
به این ترتیب به جای تولید روزانه صد دستگاه خودرو، تولید آن به هزار دستگاه رسید. کارخانه های خودروسازی معاصر نیز تقریبا به همین میزان خودرو در روز تولید می کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه پنج تلویزیون فرانسه(TV5monde)، شرکت تولید خودروهای فورد در دیترویت امروز بیشتر کارهای زنجیره ای را به دستگاهها و روباتها سپرده است. با تعداد کمتر کارگر خودروهای بیشتری تولید می شود مدلها نیز تنوع بیشتر نیز در آنها ایجاد می شود.
صد سال پیش هنری فورد زمینه را برای اشتغال بسیاری از کارگران غیر ماهر مهیا کرد. در آن زمان کارخانه فورد چهل هزار کارگر داشت. امروز حدود پانصد نفر در این کارخانه ها فعالیت می کنند که بیشتر این کارها فعالیتهای نظارت کیفی و کار با روباتها است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.