خط قرمز نشریات دانشجویی در انتخابات/ زمان اتمام نشستهای دانشجویی

۲۳اردیبهشت،

خط قرمز نشریات دانشجویی در انتخابات/ زمان اتمام نشستهای دانشجویی

خط قرمز نشریات دانشجویی در انتخابات/ زمان اتمام نشستهای دانشجویی

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم دربارهٔ خط قرمز نشریات دانشجویی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، گفت: نشریات دانشجویی باید بر اساس ضوابط اعلام شده در روزهای انتخابات حرکت کنند.

به گزارش راسخون، جلیل دارا در گفتگو با  مهر، گفت: هر زمانی که نشریه دانشجویی در روزهای انتخابات و غیر از انتخابات خلاف ضابطه حرکت کند تنبیه خاصی از جمله تذکر، اخطار و لغو امتیاز در نظر گرفته می گردد و لازم است نشریات در چارچوب ضوابط اعلام شده در این روزها حرکت کنند.

وی با بیان اینکه شور نشریات برای فعالیتهای انتخاباتی ریاست جمهوری بیشتر از قبل شده، اظهار داشت: وزارت علوم از نشریات دانشجویی دارای موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که در رتبه بندی امتیازات بالایی کسب کرده باشند، در ایام انتخابات حمایت های مادی بیشتری می کند.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم با اشاره به نحوه فعالیت نشریات در زمان انتخابات، تاکید کرد: نشریات دانشجویی مجاز می باشند تنها نظرات کاندیداها و نقد و بررسیهای صورت گرفته روی این نظرات را منتشر کنند و دانشجویان مجاز نیستند در نشریات مطالبی در راستای تبلیغات از کاندیدای خاصی چاپ کنند.

دارا با بیان اینکه هیچ دانشگاهی نمی تواند امکانات خود را منحصراً برای تبلیغات کاندیداها در خدمتشان قرار دهد، خاطرنشان کرد: اگر رئیس یک دانشگاه نسبت به کاندیداها بی طرف باشد، تمام اجزای دانشگاه هم این بی طرفی را حفظ می کنند.

وی از برگزاری بیش از ۶۰۰ نشست دانشجویی با حضور کاندیداهای احتمالی در دانشگاههای کشور خبر داد و تاکید کرد: آمار برگزاری ۶۰۰ نشست ثبت شده اما قطعاً تعداد جلسات برگزار شده بیش از این آمار است.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم دربارهٔ زمان اتمام این نشستها در دانشگاهها، گفت: وزارت علوم در این باره هیچ زمانی معین نکرده و هر موقع شورای نگهبان برای پایان تبلیغات و فعالیتهای انتخاباتی کاندیداها زمان اعلام کند، این نشستها در دانشگاهها هم پایان می پذیرد.

این مقام مسئول وزارت علوم، از برگزاری نشستهای دانشجویی در کمال آرامش و دور از هر گونه تنش خبر داد و تاکید کرد که تاکنون هیچ تخلفی در این نشستها گزارش نشده است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.