خط کشی ها در سینمای مستقل نباید مانع حضور حرفه ای ها شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

در فیلم های سینمای مستقل نباید با برخی از خط کشی ها مانع حضور حرفه ای ها شد زیرا به دلیل وجود سابقه ذهنی ارتباط بهتری با مخاطب برقرار می کنند.

رهبر قنبری؛ کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص سینمای مستقل، گفت: سینمای مستقل از نظز محتوا وشکل یعنی اندیشه ای که دارای مؤلفه باشد و در این میان افرادی که خواهان بیان اندیشه های شخصی خود هستند به فیلم سازی در این رابطه می پردازند.
وی تصریح کرد: منابع مالی تأمین کننده هزینه ساخت فیلم های سینمای مستقل نباید سرمایه و نیروی انسانی آن را تحت تأثیر قراردهد البته با این تعاریف نباید آن را با سینمای آماتور و مبتدی اشتباه گرفت زیرا هر چند فیلم های سینمای مستقل دارای هزینه و نیروی انسانی کم بوده اما با کیفیت بالا و مؤلفه های افراد ساخته می‌شود.
این کارگردان با اشاره به علل عدم برقراری ارتباط مؤثر این فیلم ها با افراد، گفت: موضوعات مطرح شده در فیلم های سینمای مستقل ضمن رد دغدغه های عموم مردم فقط به بررسی برخی مسائل خاص می پردازد.
وی در این خصوص تصریح کرد: به طور کلی سینما موظف به رفتار مطابق با میل و علاقه عموم مردم نیست وآن را باید عاملی جاری و فرهنگی در نظر گرفت که ترکیب آن ها با هم معنا می دهند و در این میان باید سعی در نزدیک کردن عقاید عوام با عقاید این افراد خاص و فیلم باز کرد.
قنبری در خصوص نوع کیفیت حضور بازیگران در این فیلم ها خاطرنشان کرد: در فیلم های سینمای مستقل نباید با برخی خط کشی ها مانع حضور حرفه ای ها شد زیرا به دلیل وجود سابقه ذهنی آنها در یاد و خاطره تماشاگران و قدرت آنها در برقراری ارتباط بهتر با مخاطب، قادر به تأثیر بیشتری است؛برای مثال رابرت دنیرو یکی از ستارگان سینما در این فیلم ها نقش آفرینی کرده است.
وی تصریح کرد: استفاده از نابازیگران و افراد مبتدی برخلاف باور برخی افراد مبنی بر تأثیر گذاری بیشتر فقط به دلایلی همچون هزینه کم و محتوای برخی آثار است.
قنبری در پایان در خصوص جشنواره فیلم های مستقل؛ گفت: این جشنواره ها ضمن ایجاد رویکرد تبلیغاتی قوی برای این آثار محل مناسبی برای نظریه پردازی در خصوص فیلم های مستقل است./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.