خط لوله نفت یمن دوباره منفجر شد

۱۶م آذر ،

افراد مسلح در یمن مجددا به خط لوله نفت این کشور حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حمله اشخاص مسلح در یمن به خط لوله نفت این کشور که روزانه حدود هشت هزار بشکه نفت را از جنوب شرقی این کشور به پایانه صادراتی در خلیج عدن منتقل می‌کند سبب توقف جریان نفت آن شد.

به گفته یک مقام محلی، مهاجمان ناشناس به بخشی از این خط لوله در استان شبوه حمله کردند که به توقف جریان نفت در آن انجامید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت ملی نفت کره جنوبی مجری این خط لوله است و نفت خام را از میادین نفتی منطقه ایاض در استان شبوه به پایانه بلهاف انتقال می‌دهد.

خطوط لوله نفت و گاز یمن اغلب هدف حملات خرابکاری در این کشور فقیر شبه جزیره عربستان می باشند. صادرات نسبتا کم انرژی یکی از منابع اصلی درآمدزایی یمن است. این خط لوله در تاریخ هشتم نوامبر نیز مورد حمله قرار گرفته بود.

افراد قبیله‌ای که به دنبال معامله با مقامات یمنی یا القاعده می باشند عامل این حملات شناخته می‌شوند. این حملات پس از ناآرامی‌های سال ۲۰۱۱ که به برکناری علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن انجامید بیشتر شده اند.

هشام عبدالله، وزیر نفت و مواد معدنی یمن اوایل ژوئیه گفت: یمن از فوریه ۲۰۱۱ به سبب حملات علیه خطوط لوله بیش از چهار میلیارد دلار ضرر کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.