خلافکاری که آقای گل جام جهانی شد +عکس

خلافکاری که آقای گل جام جهانی شد +عکس

جام‌جهانی دوازدهم در کشور اسپانیا با افزایش تیمها با حضور ۲۴ تیم برگزار شد و بازی هایی زیبایی در این جام به یادگار ماند. برزیل با تله سانتانای فقید اگر چه در یک چهارم نهایی به ایتالیای قهرمان ۳-۲ باخت اما هنوز هم از آن برزیل به نیکی یاد می شود و خیلی ها معتقدند آن بازی‌های زیبای برزیل دیگر تکرار نشده است.

ایتالیا که به لطف یک گل زده بیشتر نسبت به کامرون صعود کرده بود در نهایت با درخشش پائولو روسی که آقای گل مسابقات شد سومین عنوان قهرمانی خود را کسب کرد.

نکته قابل تامل در این مسابقات مربوط به پائولو روسی است. ستاره ایتالیایی این جام سرنوشت جالبی دارد؛ پائولو روسی به خاطر رشوه دو سال از بازی محروم بود. چند هفته مانده به شروع جام جهانی ۱۹۸۲ تعلیق او پایان یافت و “انزو” سرمربی ایتالیا با وجود مخالفت همگان “روسی” را با خود به جام جهانی برد. او در ۴ بازی شرکت کرد و نتوانست گلزنی کند.

خلافکاری که آقای گل جام جهانی شد +عکس

انتقادات به اوج خود رسید و همه از “انزو” می خواستند “روسی” را از تیم اخراج کند، اما ناگهان موتور “پائولو” روشن شد؛ برابر برزیل هت تریک کرد، دو گل به لهستان در نیمه نهایی زد و در فینال هم گل اول بازی را برابر آلمان غربی به ثمر رساند تا ایتالیا ۳-۱ پیروز میدان شود. “روسی” با این ۶ گل گلزن برتر تورنمنت لقب گرفت!

پائولو روسی در ۹ سال بازی در تیم ملی ایتالیا ۴۸ بازی ملی انجام داد و موفق شد ۲۰ گل به ثمر برساند. وی در رده باشگاهی نیز در تیم های یوونتوس، ویچنزا، میلان و هلاس ورونا بازی کرد.

The post خلافکاری که آقای گل جام جهانی شد +عکس appeared first on آلامتو.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.