خلاقیت حرف اول را در سینمای مستند می‌زند

سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نادر طریقت در گفت و گو با هنر آنلاین

طریقت از مستند سازان با تجربه سینمای ایران است و مهمترین نکته در ساخت آثار مستند را خلاقیت می داند.

نادر طریقت مستند ساز سینمای ایران در گفت وگو با هنرآنلاین در باره وضعیت سینمای مستند به بهانه برگزاری جشنواره سینما حقیقت عنوان نمود : مدیریت تازه سینمای مستند و تجربی به سبب عدم شناخت صحیح از سینمای مستند وافرادی که سالها در این عرصه کار نموده اند سبب شدند که بیشتر این بزرگان خانه نشین شوند و طرحهای بسیاری از این مستند سازان رد شد .بسیاری از این بزرگان در گذشته حداقل سالی یک بار مستند می ساختند.خیلی از مستند سازان بی تجربه که دستیاری ما را انجام می دادند در مقطع فعلی سالی چهار مستند می سازند .

سازنده ” خاطره “در ادامه سخنانش با تاکید بر اهمیت جایگاه تحقیق و پژوهش در ساختار فیلم مستند گفت : بیس اصلی یک فیلم مستند تحقیق و پژوهش آن است و لازمه استفاده از یک تحقیق و پژوهش خوب اختصاص بودجه مناسب برای انجام تحقیق و پژوهش است . در ساختار مرکزگسترش سینمای مستند اختصاص بودجه هم با عدالت انجام نمی شود . به یک مستند ساز برای ساخت مستندش دقیقه ای صد و پنجاه هزار تومان بودجه اختصاص پیدا می نماید و برای مستند دیگردقیقه ای هفتصد هزار تومان بودجه اختصاص پیدا می نماید . این شیوه نا عادلانه به کیفیت مستندها لطمه می زند و مسئولین باید به آن توجه نمایند .

این مستند ساز با اشاره به ساختار متفاوت فیلم مستند نسبت به سایر ژانرها تصریح نمود : خلاقیت و تفکر حرف اصلی را در ساخت یک مستند می زند . فیلم سازی می رود به سراغ ساخت فیلم مستند که دغدغه اش را داشته باشد وبخواهد حرف متفاوت و تاره ای به مخاطبش ارائه کند
 

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.