خلبان شهید ‘خالد حیدری’ از قهرمانان گمنام ارتش است

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ خلبان ‘محسن دره باغی’، روز یک شنبه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید ‘خالد حیدری’، نخستین خلبان شهید دوران دفاع مقدس اظهار کرد: مهاباد سرزمینی است که در تاریخ پرفراز و فرود خود مهد پرورش متفکران، ادبا و دلیرمردان فراوانی بوده است.

وی، برگزاری آیین گرامیداشت و رونمایی از ماکت هواپیما و تندیس این خلبان سرافراز اسلام را نقطه عطفی در تاریخ مهاباد و برگ زرینی از اهتمام ویژه مسوولان یکدل این شهرستان در احیاء ارزش های دفاع مقدس دانست.

امیر دره باغی، برگزاری این آیین را برای نیروی هوایی گوارا و دلنشین دانست و گفت: برگزاری این آیین باشکوه در کنار بازشناسی شخصیت یکی از قهرمانان ملی فرصت مغتنمی برای واکاوی نقش مردان و زنان غیور آذربایجان غربی در عرصه دفاع از این سرزمین مقدس است.

وی ادامه داد: نظری گذرا به تاریخ تمدن ایران اسلامی نشان می دهد که مردمان به پا خاسته از آذربایجان غربی نقشی ماندگار در احیای فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی و مهمتر از آن بسط فرهنگ و سیره و سنت ناب نبوی داشته اند.

امیر دره باغی، با اشاره به نقش بارز مردم آذربایجان غربی در پیروزی انقلاب اسلامی و حضور مردانه در دوران دفاع مقدس افزود: حضور دلیرانه، گواه روشن مردانگی و ایستادگی مردم شریف این خطه در برابر هرگونه دست اندازی و طمع ورزی قدرت های زیاده خواه و هرزه اندیش است.

وی اضافه کرد: سرلشکر خلبان شهید خالد حیدری به عنوان فرزند خلف این سرزمین با عشق به دفاع از میهن با از خودگذشتگی و جانفشانی مثال زدنی خود در نخستین ساعات آغاز جنگ تحمیلی به متجاوزان این درس عبرت را داد که ایران سرزمین شیران و عقابان است و خفاشان و کفتاران در این عرصه مجالی برای عرض اندام ندارند.

جانشین فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این نیرو هم اکنون خود را میراث دار مردانگی و از خودگذشتگی خیره کننده پیشکسوتان به ویژه شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران سرافراز می داند و در راه حفظ استقلال و اعتلای ایران اسلامی تحت رهبری های داهیانه فرمانده معظم کل قوا آماده و استوار ایستاده است.

وی افزود: حفظ حرمت و احترام خانواده شهدا، که نعمت تنفس و زندگی را در این فضای امن برای ما میسر ساخته اند، بر همه واجب است.

در این آیین، شمار زیادی از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، همرزمان شهید حیدری، خانواده معظم این شهید و جمعی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش حضور داشتند.

خلبان سرافراز شهید خالد حیدری،۳۱ شهریور سال ۵۹ در نخستین ساعات آغاز جنگ تحمیلی در هنگام بازگشت از یک ماموریت برون مرزی در خاک عراق و در استان العماره دچار سانحه هوایی شده و به شهادت می رسد.

۵۸۴/۶۴۵/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۷۹۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.