خلیج فارس کانون اصلی تامین نفت و انرژی در منطقه/ وابستگی جهان به نفت ایران هر لحظه افزایش پیدا می‌کند

۰۴ تیرماه ۱۳،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: خلیج فارس کانون اصلی تامین نفت و انرژی جهان محسوب می‌شود، بنابراین وابستگی جهان به نفت ایران در حوزه خلیج فارس بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

“رضا طلایی نیک” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دخالت‌های آمریکا در منطقه، گفت: دخالت آمریکا و کشورهای بیگانه در امنیت حوزه خلیج فارس با هدف سلطه‌جویی و تسلط بر نفت منطقه بوده، لذا آمریکا در راستای سلطه‌گری بر دولت‌های منطقه‌ از حضور نظامی‌اش در خلیج فارس استفاده می‌کند.

وی افزود: بعضی دولت‌های مرتجع عرب به سبب عدم پشتوانه مردمی کشورشان تحت سلطه سیاسی و نظامی آمریکا قرار گرفته و این در حالی است که موج عظیم بیداری اسلامی و قدرت بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه نقش آمریکا را در خلیج فارس به چالش کشانده است.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: خلیج فارس کانون اصلی تامین نفت و انرژی جهان محسوب می‌شود، بنابراین وابستگی جهان به نفت ایران در حوزه خلیج فارس را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

طلایی نیک به افزایش هزینه‌های نظامی آمریکا اشاره‌ای داشت و گفت: حضور مستمر ناوهای آمریکایی در حوزه خلیج فارس هزینه‌های سنگین نظامی را به مردم و این دولت تحمیل کرده است، این در حالی است که آمریکا با هدف کاهش هزینه‌های نظامی و مدیریت بحران اقتصادی کشورش به دنبال کاهش حضور ناوهای جنگی خود در مناطق غیردرگیر است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در تلاش برای تامین امنیت خلیج فارس است، خاطر نشان کرد: دکترین ایران در تامین امنیت منطقه همواره براساس همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و جمهوری اسلامی ایران تمامی تحرکات موجود در این حوزه را رصد می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.