خنثی شدن تحریم‌ها با گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با دیگر کشورها

۰۱م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تحریم‌های اقتصادی آمریکا و غرب مانعی در روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه ایجاد نکرده لذا کشورمان می‌تواند با افزایش روابط خود با کشورهای آسیای شرقی، فشارها و تحریم‌های دشمنان را خنثی کند.

مصطفی قوام در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به روابط خوب ایران با کشورهای جنوب شرقی آسیا گفت: یکی از اساسی‌ترین سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران تعاملات مستمر و موثر با کشورهای زخم خورده استعمار و استکبار بوده و در این جهت همواره تلاش کرده است.
 
وی در ادامه با اشاره به تهاجمات و ظلم‌های آمریکا به کشورهای آسیایی که در پیشینه تاریخی آنها دیده می‌شود افزود: ویتنام و برخی دیگر از کشورهای جنوب شرق آسیا بوسیله پایداری ملتشان که در مقاطع مختلف صورت گرفت موفق به مقاومت شده و هم اکنون به عنوان یک قطب اقتصادی در آسیا مطرح می‌باشند.
 
قوام با بیان اینکه ایران تعاملی مناسب با کشور ویتنام دارد تصریح کرد: ویتنام نیز همانند ایران مبارزات طولانی مدت با غرب و آمریکا داشته و به همین جهت نقاط مشترک بسیاری با جمهوری اسلامی ایران دارد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه ایران می‌تواند روابط خود را با کشورهای آسیایی افزایش دهد خاطر نشان کرد: تحریم‌های اقتصادی آمریکا و غرب مانعی در روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه ایجاد نکرده،لذا کشورمان می‌تواند با افزایش روابط خود با کشورهای آسیای شرقی،فشارها و تحریم‌های دشمنان را خنثی کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.