خوابگاه‌های غیردولتی باید از صندوق رفاه دانشجویان مجوز بگیرند

۱۲م اسفند ،

35-121.jpg

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به عملکرد صندوق رفاه دانشجویان، گفت: انتظار ما از دانشگاه‌ها این است که در ارائه تسهیلات و خدمات دانشجویی روند مشترکی را فراهم کنند تا در این زمینه کمترین آسیبی به دانشجو و محیط دانشگاه وارد نشود.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منصور حبیب‌پور گودرزی در چهل و نهمین نشست سراسری مدیران حراست دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور، با بیان اینکه زمینه‌سازی برای رشد استعداد، دانشجویان کم بضاعت از رسالت‌های اصلی صندوق رفاه دانشجویان است، اظهارکرد: بر اساس طراحی این صندوق هیچ دانشجویی به سبب ضعف توان مالی، مشکلی در زمینه تغذیه و اسکان در خوابگاه ندارد، چرا که در این زمینه تسهیلات به آنها ارائه می‌شود.

وی درخصوص نحوه بازپرداخت وام‌های دانشجویی، اظهارکرد: بازپرداخت وام‌ها پس از فارغ‌التحصیلی در اقساط ۵ تا ۷ ساله انجام می‌شود.

وی در خصوص پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی، گفت: این صندوق با ارائه تسهیلات به کلیه دانشگاه‌ها، شرایطی فراهم کرده است تا ۱۰ درصد از ظرفیت خوابگاه‌ها به صورت رایگان به دانشجویان واگذار شود و بدهی آن بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجو پرداخت شود.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی وام ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل، اظهارکرد: به کلیه تقاضاهای وام ودیعه مسکن خوابگاه دانشجویان متاهل پاسخ داده شده است، البته همچنان برای پاسخگویی به این تقاضاها، آمادگی داریم.

گودرزی ضمن تشکر از همکاری مسئولین حراست دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها درحفظ امنیت مناسب خوابگاه‌ها، گفت: دریافت مجوز از صندوق رفاه برای خوابگاه‌های غیردولتی ضرورت دارد، همچنین حراست‌ دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه همکاری داشته باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.