خواستار بازنگری در اساسنامه این مراکز شدند

جمعه ۱۲م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی در بیانیه‌ای خواستار بازنگری جدّی در اساسنامه این موسسات و دانشگاه‌ها با هدف فراهم نمودن زمینه سرمایه گذاری بیشتر مؤسسین شدند.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،  همایش روسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی که با حضور معاونین و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه غیردولتی-غیرانتفاعی شیخ بهایی اصفهان برگزار شد ، با صدوربیانیه ای به کار خود پایان داد.
دربخش اول این بیانیه روسای دانشگاه های غیر انتفاعی و غیر دولتی ، اهانت به ساحت مقدس خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) را محکوم نمودند و از همه دانشگاهیان‌، دانشمندان و فرزانگان جهان درخواست نمودند که با حساسیت و چاره جویی برای مقابله با این پدیده شوم و نامیمون که تحت پوشش آزادی بیان، اعتقادات ملت‌ها را خدشه وارد می سازد، بعضیزند.

در ادامه این بیانیه شرکت نمایندگان در همایش با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری از ابزارهای اقتصاد مقاومتی در مواجهه با تحریماتی غیرانسانی و استکبار جهانی، لزوم بازنگری در نحوه پذیرش دانشجو به منظور استفاده کامل از ظرفیت های موجود دانشگاه ها و مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی و ایجاد رشته ها و مقاطع تحصیلی موردنیاز کشور براساس طرح آمایش به این گروه از دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی را خواستار شدند.

همچنین شرکت نمایندگان در همایش روسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی ضمن حمایت همه جانبه از اقدامات انجام شده در جهتی عملیاتی نمودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی خصوصاً در زمینه حجاب، عفاف و اسلامی شدن دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و با درک دغدغه های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این خصوص‌، آمادگی خود را جهت تحقق اهداف مذکور اعلام نمودند.

دربخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: شرکت نمایندگان در همایش بازنگری جدّی در اساسنامه دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی با هدف فراهم نمودن زمینه سرمایه گذاری بیشتر مؤسسین در آنها خواستارند .
در ادامه این بیانیه شرکت نمایندکان ضمن حمایت از مأموریت گرایی آموزش عالی در قالب طرح آمایش آموزش عالی و توجه به نقش استان‌ها و مناطق مختلف کشور، خواستار استفاده از ظرفیت های کارشناسی نمایندگان استانی مؤسسه‌های غیر دولتی – غیر انتفاعی به عنوان اتاق فکر در سیاستگذاری و برنامه ریزی‌های آتی در رابطه با مؤسسه های غیر دولتی – غیر انتفاعی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شدند .

همچنین شرکت نمایندگان در این همایش با توجه به پذیرش مسئولیت اجرای دوره های آموزش عالی برای قریب به ۳۹۰ هزار دانشجو در سطوح مختلف تحصیلی از سطوح کاردانی تا دکتری، توسط دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی که به برداشته شدن بار مالی سنگینی از دوش دولت خدمتگزار منتهی شده است، ، تسهیلات بیشتری در قالب واگذاری زمین، اعطای وام های طویل المدت برای اجرای برنامه تامین فضاهای آموزشی و کمک آموزشی و بهبود فضای فرهنگی را خواستار شدند.

دربخش پایانی این بیانیه آمده است: روسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی مراتب قدر شناسی خود را از مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخاطر حمایت از دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی ابراز می دارند و خواستار حمایت های بیشتری در زمینه های مختلف توسعه ای، آموزشی، پژوهشی و ارتقای کیفی جایگاه آموزش غیردولتی- غیرانتفاعی در نظام آموزش عالی کشور می باشند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.