خواندن دوباره سهراب پور ناظری بعد از ۵ سال

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

موسیقی > کنسرت – ارکستر– ممتازنیوز:
سهراب پورناظری، آهنگساز و نوازنده کمانچه که سال ۸۷ در کاخ سعد آباد به عنوان خواننده گروه شمس و پورناظری به صحنه رفته بود، بعد از گذشت چند سال دوباره در همین قامت و این بار در هفتم و هشتم شهریور در کاخ نیاوران به صحنه خواهد رفت.

به گزارش ممتازنیوز قطعات این کنسرت از ساخته‌های کیخسرو، تهمورس و سهراب پورناظری بر روی اشعار مولانا، هومن ذکایی، حسین منزوی و رهی معیری انتخاب شده است.

تهمورس پورناظری، دربارهٔ این کنسرت گفت: این کنسرت در دو بخش موسیقی معاصر ایران و موسیقی تنبور اجرا می‌شود. این اجرا با اجراهای سابق گروه شمس به ویژه در فرم آهنگسازی و گروه‌نوازی بخش اول متفاوت است. در این بخش هر قطعه با ترکیب سازهای متفاوت و براساس فرم‌های مختلف موسیقی آهنگسازی شده‌است.

مدیر هنری گروه شمس دربارهٔ بخش تنبور این کنسرت افزود: این بخش کنسرت بر اساس فضای کنسرت بزرگداشت مولانا در سال ۱۳۸۶ طراحی شده است و در واقع طراحی این بخش به سبب پاسخ به نیازی بود که مخاطبان از گروه شمس داشتند.

وی ادامه داد: در بخش آهنگسازی و گروه نوازی تفاوت‌های ویژه‌ای در اجرا خواهیم دید که با توجه به سابقه تنبور نوازی گروه شمس در سال های قبل، نقطه عطف دیگری در گروه نوازی تنبور محسوب می‌شود.

آهنگساز گروه شمس دربارهٔ خوانندگی سهراب پورناظری در این کنسرت گفت: کارهایی که در کنسرت اجرا خواهد شد، کارهایی است که براساس صدای سهراب ساخته شده‌است. گروه شمس در طول عمر ۳۲ ساله خود هربار بنا به نیاز و ضرورت از حضور خواننده یا همخوانی بهره برده‌است.

در این کنسرت کیخسرو پورناظری(‌آهنگساز، تنبور)، تهمورس پورناظری(آهنگساز، تنبور، تار، بربت)، سهراب پورناظری(خواننده، کمانچه و تنبور)، حسین رضای‌نیا(دف و سازهای کوبه‌ای)، داریوش آذر(باس) و تنبورنوازن گروه شمس کاوه گرایلی، ندا خاکی، خورشید دادبه، علیرضا جوادی، سپند دادبه حضور خواهند داشت.

این کنسرت گروه شمس توسط موسسه فرهنگی و هنری ققنوس برگزار می‌شود.


RSS
منبع: همشهری
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.