خوانندگی فاضل جمشیدی و حرکات آیینی تربت جام در ترکیه

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

 فاضل جمشیدی، خواننده آواز ایرانی اجرای تازه خود را اواخر مردادماه، در ترکیه به روی صحنه خواهد برد.

این هنرمند دربارهٔ جزئیات اجرایش در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،گفت: یکی از موضوعاتی که معمولا ذهنم را درگیر می‌کند، این است که هنرهای آیینی در دنیا مظلوم واقع شده‌اند و بیشتر اشخاصی که حرکات آیینی را اجرا می‌کنند در در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند و به زعم بنده مظلوم واقع شده‌اند.

او ادامه داد: در همین راستا تصمیم گرفتم تا به موازات اجرایی که خودم در ترکیه دارم، رقص‌های تربت جام را نیز در این کشور به نمایش بگذاریم تا همانند خورشید بدرخشند و با توجه به پرنشاط بودن برنامه و ریتمی که اجرا دارد، پیش‌بینی می‌کنیم، برنامه بی‌نظیری از آب درآید.

جمشیدی با بیان اینکه حرکات آیینی در قالب گروه‌های ۲ تا ۳ تایی انجام می‌شود، افزود: همچنین، قطعاتی از موسیقی ایرانی با همراهی سه خواننده در این کنسرت اجرا می‌شود و هدفمان این است که بگوییم در دنیای تنش‌زای امروز از لحاظ سیاسی، با هنرشان خواستار صلح می باشند.

وی افزود: در این اجرا قطعاتی را در دستگاه سه‌گاه خواهم خواند که «سرمست» و «غم دل» از جمله قطعات ما می باشند و ملودی آنها توسط خودم ساخته شده و سیاوش پورفضلی آنها را تنظیم کرده است.

او همچنین گفت: پسرم سروش جمشیدی و حمزه سیدپور در کنار بنده به عنوان خواننده حضور خواهند داشت.

فاضل جمشیدی دربارهٔ اجراهایش در تهران نیز گفت: قطعا اجرایی را هم در شهرستان‌ها با هنرنمایی حسین پرنیا و آرش فرهنگ‌فر خواهیم داشت و هدفمان هم این است که مخاطب خاصی را که ارزش آواز ایرانی را می‌داند به سالن‌ها بیاوریم.

این خواننده اضافه کرد: به لحاظ اقتصادی نتوانستیم از ارکستر بزرگ استفاده کنیم و بدین منظور گروه کوچکتری انتخاب کردیم اما به هیچ وجه به دنبال مخاطب بسیار نیستیم بلکه به دنبال شنونده واقعی آواز ایرانی خواهیم بود.

منبع: ایسنا


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.