خودربایی نابغه ، دو روز قبل از برگزاری کنکور! + عکس

خودربایی نابغه ، دو روز قبل از برگزاری کنکور! + عکس

خانواده ای در رشت که به زور قصد داشتند فرزند دارای استعداد متوسط خود را به نابغه تبدیل کنند، هیچ گاه فکر نمی کردند که این اقدام آنان سبب وقوع یک آدم ربایی شود.


به گزارش ایسنا، پسری ۱۹ ساله به دلیل توقعات بیش از حد والدینش و ایجاد آرامش در خانواده به دروغ به آنان گفته بود که در آموزشگاه کنکور نابغه بوده و به همین دلیل چندین بار مورد تحسین مربیان قرار گرفته است و این ادعای وی به حدی بود که آوازه نابغه بودنش موجب فخر خانواده در میان اقوام و آشنایان شده بود به طوری که او الگوی اهالی قرار گرفته و همه از قبولی حتمی او در کنکور اطمینان حاصل کرده بودند.

نابغه صوری که به دلیل توقع بیش از حد خانواده متعجب از دروغگویی خود شده بود، در هنگام کنکور راهی برای فرار از آن نمی توانست پیدا کند و از آنجایی که همچنان می خواست نابغه بودن خود را اثبات و خانواده را سربلند کند، در روز پیش از کنکور سراسری نقشه ای شوم به ذهنش رسید.

جوان کنکوری حوالی ظهر روز ششم تیر و در حالی تنها دو روز با کنکور سراسری فاصله داشت به بهانه آخرین جمع بندی دروس با کوله پشتی اش از منزل به سمت آموزشگاه رفت. پس از مدتی تاخیر در بازگشت این جوان به خانه سبب می شود که خواهرش با مؤسسه آموزشی تماس بگیرد که در تماس با آموزشگاه متوجه می شود که وی در آن روزاصلاً به مؤسسه نیامده است که این خبر موجب اضطراب و این گمان در خانواده شده که پسرنابغه شان حتما ربوده شده است!

سرانجام در حدود ساعت ۹ شب پیامکی با شماره همراه جوان به مادر و خاله اش ارسال می شود که وی ربوده شده و برای رهایی اش باید یک میلیارد ریال بپردازند و این موضوع را نیز به پلیس اطلاع ندهند. اما خانواده مضطرب جوان که پولی نداشتند برای پیداشدن فرزندشان به پلیس متوسل شدند.

پس از اطلاع پلیس، کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات خود به سراغ موسسه آموزشی می روند و در آنجا متوجه می شوند که این جوان نه تنها نابغه نیست بلکه از نظر هوشی مانند سایر افراد یا حتی کمتر از آنان است.

ماموران در ادامه روند رسیدگی به این پرونده از حضور جوان کنکوری در مشهد مقدس مطلع می شوند و اکیپ های عملیاتی برای رسیدن به وی، چاره ای جز مسافرت هوایی به مشهد نمی بینند که با رسیدن پلیس به مشهد و بررسی های انجام شده، سرنخی از این جوان در تهران به دست می آید اما از آنجایی که محل دقیق وی در تهران برای اکیپ های عملیاتی پلیس گیلان مشخص نبود، کارآگاهان شرح وضعیت را با پلیس تهران مکاتبه می کنند تا اینکه پس از ۴۸ ساعت در یکی از کلانتری های تهران مشخصات پسری که به صورت پابرهنه به کلانتری مراجعه و اعلام کرده بود که از دام آدم ربایان فرار کرده را به آنان اطلاع می دهند.

درپی این خبر، کارآگاهان گیلانی به کلانتری در تهران مراجعه و این جوان که مشغول تعریف آدم ربایی بوده را دستگیر کردند.

نابغه صوری که از اطلاع پلیس گیلان از دروغ هایش باخبر شده بود، چاره ای جز اعتراف ندید و گفت که این کار را به خاطر توقع بیش از حد خانواده در راستای قبولی در کنکور انجام داده چرا که به دلیل ناتوانی در فهم دروس امکان موفقیت در کنکور را نداشته است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مجید مرآت، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان، ضمن تائید این خبر به ایسنا گفت: پلیس این نابغه دروغین را به علت انحراف دستگاه قضایی، انتظامی، ایجاد تشویش اذهان عمومی و ملتهب کردن جو عمومی دستگیر و با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی کرد.


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.