خودروسازان ارز مبادله‌ای دریافت نکرده‌اند و منتظر اعلام تورم بخشی خودرو از سوی بانک مرکزی هستیم

۰۵ تیرماه ۱۳،

شورای رقابت همچنان منتظر دریافت جواب نامه خود از سوی بانک مرکزی است زیرا تعدادی از خودروسازها با ارائه مدارک به شورای رقابت اعلام کردند که هیچ ارز مبادله‌ای تاکنون دریافت نکرده‌اند.

جمشید پژویان رئیس شورای رقابت اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: علی رغم پیگیری های انجام شده از سوی شورای رقابت، هنوز بانک مرکزی در رابطه با ارائه تورم بخشی خودرو پاسخ نامه شورای رقابت را نداده است.

وی تصریح کرد: در این رابطه تعدادی از شرکت های خودروساز با ارائه مدارک و مستندات اعلام کرده اند تاکنون هیچ گونه ارز مبادله ای دریافت نکرده و تمام منابع ارزی خود را از بازار آزاد تامین می کنیم.

رئیس شورای رقابت ادامه داد: شورای رقابت به هیچ عنوان معارض موضوع قیمت گذاری خودروهای پیش فروش شده نمی شود زیرا خودرو پیش فروش شده براساس توافق بین مشتری و خودرو ساز قیمت گذاری پایه آن مشخص شده است و شورای رقابت مسئول آن نیست.

پژوهان عنوان کرد: در بحث تعیین قیمت خودرو، خودروسازان همکاری خوبی با شورای رقابت شده که نتیجه آن ارائه مستندات لازم از سوی برخی شرکت های خودروساز در خصوص عدم دریافت ارز مبادله ای بود که منجر به ارائه نامه به بانک مرکزی در خصوص پرداخت نکردن تسهیلات ارزی براساس نرخ مبادله ای به این گروه از خودروسازان شد که هنوز بانک مرکزی هیچ پاسخی دراین رابطه ارائه نکرده است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.