خودروسازان اروپایی به ایران می‌آیند

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

خودروسازان اروپایی به ایران می‌آیند

ممتازنیوز: مشاور انجمن خودروسازان از حضور شرکت‌های خودروساز اروپایی تا ۲ ماه آینده در ایران خبر داد و گفت: با تعاملات صورت گرفته میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی سیاست‌های جدید وزارت صنعت در بخش خودرو به مرحله نهایی رسیده است.

به گزارش ممتازنیوز، داود میرخانی رشتی با اشاره به همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران که در هشتم آذرماه در تهران برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مقرر است در این همایش از تمام شرکت‌های مادر تحت قرارداد با خودروسازان ایرانی دعوت و در قالب کارگروه‌های تخصصی رایزنی‌های مؤثری برای صنعت خودروی کشور انجام گیرد.
وی ضمن بیان این مطلب که در این همایش با ارزیابی مشکلات صنعت خودرو تفاهماتی نیز انجام خواهد شد، افزود: در همایش بین المللی خودروسازی از جمله نیسان، کیا، رنو، پژو و سوزوکی حضور خواهند یافت البته شرکت‌های هیوندا و فولکس واگن که قرار آنها با خودروسازان ایرانی تمام شده است نیز هم در همایش مذکور حضور خواهند یافت.
مشاور انجمن خودروسازان با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این‌گونه همایش‌های بین المللی، گفت: حضور شرکت‌های اروپایی در ایران نشان از آن دارد که تحریم‌های بین المللی در تبادلات تجاری بی‌تأثیر بوده و آمریکا می‌بایست در این رابطه تجدید نظرهایی را اعمال نماید.
به گزارش تسنیم، میرخانی رشتی اضافه کرد: البته با حضور این شرکت‌ها در ایران نباید توقع آنی رفع تمام مشکلات ناشی از تحریم را داشت بلکه باید با همکاری تمام دستگاه‌های کشور تصمیمات مناسبی برای رفع بحران فعلی صنعت خودرو انجام گیرد.
سیاست‌های جدید وزارت صنعت در بخش خودرو به مرحله نهایی رسیده است
وی با اشاره به جلسات متعدد شورای سیاست گذاری خودرو که با حضور خودروسازان و وزیر صنعت معدن و تجارت برگزاری می‌شود، گفت: در این جلسات پیشنهادات مختلفی برای کمبود منابع و سرمایه در گردش شرکت‌های خودروساز مطرح شده است که با تعاملات صورت گرفته میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به مرحله نهایی رسیده است.
مشاور انجمن خودروسازان ضمن بیان این مطلب که تنها خریدار خودروهای سنگین برای حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی است، افزود: تعاملات بین وزارت‌خانه‌ها نقش مؤثری برای عدم اعلام تصمیم نهایی شورای سیاست گذاری خودرو داشته است که در صددیم با رایزنی‌های کارآمد سیاست‌های جدید وزارت صنعت را به تصویب این شورا برسانیم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.