خودروسازان برای تولید خودروهای استاندارد تلاش کنند

۳۰م دیماه ،

خودروسازان برای تولید خودروهای استاندارد تلاش کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ نیازمند تامین بنزین با همین استاندارد است، گفت: خودروسازان در کشور باید در راستای تولید خودروهای دارای استاندارد یورو ۴ تلاش خود را دو چندان کنند.

به نقل از مهر، روح­ الله عباس­پور افزود: معضل آلودگی هوا مساله نگران کننده­ای است که در حال حاضر به صورت جدی تهران و سایر کلان شهرهای کشور مانند اصفهان را مورد تهدید قرار داده است.

وی با اشاره به نام­گذاری سال جاری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار کرد: تعطیلی­های پیاپی به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی هوا از حیث اقتصادی مشکلات بسیاری به بار می­آورد و ضربات طاقت­فرسایی به اقتصاد کشور می­زند.

عباس­پور با بیان این که با وجود این تعطیلی­ها فرصت تولید از تولیدکنندگان گرفته می­شود، تصریح کرد: سبب عمده آلودگی هوای کلان شهرها تردد بی ­رویه خودروهای تک سرنشین است که مشکلات بسیاری را از حیث ترافیک و آلودگی هوا ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه راه­اندازی مترو که از ظرفیت­های بسیاری برای توسعه در تهران برخوردار است، در جلوگیری از ورود خودروهای شخصی به خیابان­ها بسیار موثر است.

چهارشنبه ۴ بهمن   ۱۳:۲۴

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.