خودروسازان به جای تولید مونتاژ کارشده‌اند/نوسان‌های ارز خودروهای وارداتی را گران کرد

رییس کانون دارندگان خودرو در گفت وگو با پانا:

خبرگزاری پانا: رییس کانون دارندگان خودرو گفت: بخش خصوصی در حال حاضر برای واردات خودرو از ارز آزاد استفاده می کنند که به دلیل نوسان های نرخ ارز چاره ای جز افزایش قیمت خودرو ندارند .

مسعود تهرانچی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص افزایش نرخ چندین باره خودروهای وارداتی با اشاره به اینکه در حوزه واردات خودرو واردکنندگانی ورود کرده اند که از توان و تخصص لازم برخوردار نیستند ،اظهار کرد: بخش خصوصی در حال حاضر برای واردات خودرو از ارز آزاد استفاده می کنند که به دلیل نوسان های نرخ ارز چاره ای جز افزایش قیمت خودرو ندارند.

رییس کانون دارندگان خودرو اظهار کرد: صنعت خودرو از دست بخش خصوصی فعال متخصص و باسابقه خارج شده و در اختیار عده ای از کارخانجات است که پروانه آنها ساخت بوده اما در حقیقت نوعی مونتاژ کارند.

وی ادامه داد: در هر صنعتی باید نبوع و استعدادها هدایت شوند و در صنعت خودرو نیز نیازمند آن هستیم که برنامه ریزی مناسبی برای واردات و تولید خودرو انجام شود.

تهرانچی اظهار کرد: هر خودروی وارداتی که حتی از کیفیت مناسب برخوردار نباشد به دلیل آنکه در بازار رقابتی کالا عرضه نمی شود با استقبال مصرف کنندگان داخلی روبه رو می شود.

 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.