خودروسازان داخلی مجبور به کپی کاری شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از میهن صنعت، داوود میرخانی رشتی با بیان مطلب فوق گفت: دلیل اصلی این امر نبود امکانات کافی برای رشد و توسعه صنعت خودروسازی کشور است.

وی با بیان اینکه خودروسازان ما مجبور به کپی کردن طرح هایشان از روی تولیدات دیگر خودروسازان هستند، درباره دلیل این امر توضیح داد: در کشور ما شرایط جهت طراحی خودرو و تحقیقات در این رابطه چندان مساعد نیست. از سوی دیگر شرایط محیط کسب و کار در کشور ما با دیگر کشورها متفاوت بوده و ایران از ثبات اقتصادی چندانی برخوردار نیست از این رو نمی توان صنعت خودروسازی ایران را با دیگر کشورها مقایسه کرد و انتظاری در حد خودروسازانی مانند بنز و بی.ام.و از خودروسازان داخلی داشت.

این مقام مسئول در ادامه افزود: صنعت خودروسازی کشور به هیچ عنوان مورد حمایت دولت نیست و هیچ گونه سرمایه گذاری جهت اجرای طرح های توسعه ای در این صنعت صورت نمی گیرد که این عوامل خودروسازان را ناگزیر به کپی کاری کرده است.

وی با تأکید بر جلوگیری از سرمایه گذاری خودروسازان خارجی در کشور ما اظهار داشت: چندین سال پیش شرکت رنو قصد سرمایه گذاری و تولید خودرو در ایران را داشت که برخی از نمایندگان مجلس به دلایل معلوم و نامعلوم مخالفت خود را با این امر اعلام و از اجرای آن جلوگیری کردند.

میرخانی در پایان گفتگو با  پرشین خودر ، متذکر شد: وجود مشکلات مذکور و قوانین مختلف در نهادهای گوناگون موجب شد تا صنعت خودروسازی ما از لحاظ کیفیت، قیمت قطعات و محصولات توان رقابت با دیگر خودروسازان در سراسر دنیا را نداشته باشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.