خودروسازان چطور تامین نقدینگی کنند؟

۲۱م دیماه ،

خودروسازان چطور تامین نقدینگی کنند؟

از شهریور امسال که تولید خودرو روند نزولی پیدا کرد، موتور وعده و وعید مسوولان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نیز بر دور تند افتاد؛ به طوری که هر ماه وعده رشد تولید و کاهش قیمت خودرو از سوی مسوولان این وزارتخانه به مشتریان خودروهای داخلی داده می شد.

به گزارش «عصرخودرو»،به نقل از ایسنا حال در شرایطی آمار نه ماهه تولید خودرو طی سه روز قبل انتشار یافت که روند کاهش تولید خودرو به‌رغم وعده‌های مسوولان در خصوص افزایش تولید در نیمه دوم سال به اوج خود رسیده با این حال بازهم خبرهای مبنی بر بازگشت تولید به روزهای طلایی منتشر می گردد.
این در حالی است که خودروسازان همان ماه‌هایی که روند تولید سیر نزولی به خود گرفت ،از دادن هر وعده‌ای برای بهبود تولید به مسوولان و مشتری‌ها پرهیز کردند و افزایش تولید را تنها در گرو دریافت تسهیلات خواندند، تسهیلاتی که تا به امروز خبری از آن نیست، اما هرچند تا پایان سال دو ماه بیشتر باقی نمانده است وعده‌های مسوولان برای افزایش تولید و کاهش قیمت‌ها تا پایان سال همچنان ادامه دارد، حال با کدام راهکار مشخص نیست.
در این زمینه مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در تازه‌ترین اظهار نظر خود از رشد تولید خودرو تا پایان سال جاری و احتمال کاهش قیمت این محصول خبر داد.
کیومرث فروتنی عنوان کرده که برآورد ما این است که تا پایان سال روند تولید خودرو به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت.
اما با وجود نصف شدن تولید و نزدیک شدن به ماه‌‌های پایانی سال که تقاضا در بازار افزایش می‌یابد، افزایش تولیدی که بتواند منجر به افزایش عرضه و کاهش قیمت‌ها شود چگونه ممکن خواهد بود؟
آیا وعده‌هایی که هیچ راهکاری در پی ندارند قادر به حل مشکلات این صنعت خواهد بود؟ طبیعی است که ارائه راهکارهای کلی وابراز امیدواری هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.
تاثیرات مثبت رشد تولید و عرضه خودرو بر قیمت‌ها در بازار آزاد بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما اینکه نقدینگی خودروسازان چگونه تامین خواهد شد سوالی است که از اردیبهشت‌ امسال که قرار بود تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی به خودروسازان تعلق بگیرد وجود دارد.
حال به نقل از فروتنی در این زمینه خودروسازان به دنبال «راهکارهای مختلف تامین نقدینگی» برای رشد تولید خودرو می باشند. با توجه به نقل از‌های وی مشخص نیست که معمای تامین نقدینگی خودروسازان چگونه و چه زمانی حل خواهد شد؟

پنجشنبه ۲۱ دى   ۱۰:۵۷

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.