خودروهایی که از ایران رفته اند !

امسال چند محصول مطرح از خطوط تولید خودروسازان ایران خارج شدند و با ایرانی‌ها خداحافظی کردند.

— – — – —

خبرگزاری ایسنا: امسال چند محصول مطرح از خطوط تولید خودروسازان ایران خارج شدند و با ایرانی‌ها خداحافظی کردند.

با ‌آغاز سال خودروسازان داخلی تولید چند خودرو بعضا پرطرفدار را به دلایل مختلف متوقف کردند.

هیوندای‌ آوانته و ورنا، ریو، لیفان ۵۲۰ و چری ویانا خودروهایی بودند که امسال موفق به ادامه حضور در صنعت خودرو ایران نشدند.

اما دلیل توقف تولید خودروهای هیوندای آوانته و ورنا در خودروسازی راین (زیر مجموعه گروه خودروسازی کرمان)، تغییر سیاست شریک کره‌ای این شرکت بود؛ به‌گونه‌ای که سال گذشته اعلام شد که به دلیل تغییر در سیاست CKD کاری شرکت هیوندای و قطع صادرات قطعه، تولید دو خودرو تحت برند این شرکت (آوانته و ورنا) در ایران متوقف خواهد شد.

دیگر محصول کره‌یی در ایران یعنی ریو نیز اگرچه طرفداران خاص خود را در بازار ایران داشت، اما به دنبال اجباری شدن نصب کیسه هوا روی خودروهای سواری تولیدی از سه ماهه سوم سال گذشته، مسوولان شرکت سایپا نیز تصمیم گرفتند با توجه به عدم موافقت شرکت صاحب برند ریو (کیا) با نصب کیسه هوا روی این خودرو، قید تولید این خودرو پرطرفدار در بازار ایران را بزنند.

تولید محصول چینی لیفان ۵۲۰ نیز به دلایل مختلفی متوقف شد. از یک سو ظاهرا با توجه به تولید و عرضه لیفان ۶۲۰، مدل ۵۲۰ این خودرو دیگر طرفدار چندانی در بازار ایران نداشت و از آن سو نیز مشکلاتی در راه اخذ استانداردهای جدید به‌ویژه استاندارد آلایندگی یورو ۴ برای این خودرو وجود داشت که در نهایت موجب توقف تولید آن در کرمان موتور شد.

اما دیگر محصول چینی یعنی چری ویانا نیز سرنوشت تلخ‌تری از این خودروها داشت؛ به‌گونه‌ای که طبق اخبار به دست آمده، شرکت سناباد خودرو توس (تولیدکننده چری ویانا) به دنبال برخی مشکلات فعالیتش را متوقف کرده و به دنبال آن توقف چری ویانا نیز تعطیل شده است.

توقف تولید یکباره و خروج پنج خودرو سواری از خطوط تولید خودروسازان داخلی در یک محدوده زمانی، پدیده‌ای کم ظهور در صنعت خودرو ایران بود که به دلایل مختلف بروز کرد.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۵۸ نفر   |   تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ مرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , خودرو, خودروسازان ایران


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.