خودروهای تجاری وارداتی با استاندارد یورو ۲ تردد می‌کنند

۲۸م آذر ،

خودروهای تجاری وارداتی با استاندارد یورو ۲ تردد می‌کنند

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: خودروهای تجاری اگرچه با استاندارد آلایندگی یورو ۴ وارد کشور می‌شوند اما به سبب نبود سوخت متناسب، با استاندارد آلایندگی یورو ۲ تردد می‌کنند.

به نقل از ایسنا، هاشم یکه‌زارع اظهار کرد: مقدار سولفور موجود در گازوئیل یورو ۴ باید کمتر از ۵۰ پی‌پی‌ام بوده و در کنار آن ماده افزودنی add blue نیز عرضه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان سولفور موجود در گازوئیل بین ۷۵۰۰ تا ۱۰ هزار پی‌پی‌ام است، خاطرنشان کرد: خودروهای تجاری یورو ۴ وارداتی دارای سیستم کنترل OBD می باشند که موارد مختلف از جمله میزان سولفور موجود در گازوئیل و وجود add blue در سیستم را کنترل می‌کند.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل ادامه داد: در حال حاضر به سبب عدم توزیع add blue و سوخت متناسب با استاندارد آلایندگی یورو ۴، سیستم کنترل OBD خودروهای تجاری وارداتی را از مدار خارج می‌کنند تا این خودروها با استاندارد یورو ۲ تردد ‌کنند.

وی افزود: در این خودروها به سبب عدم استفاده از گازوئیل متناسب، موتور دچار آسیب شده و علاوه بر نیاز به تعمیر آلایندگی خودرو نیز افزایش می‌بابد.

یکه‌زارع تصریح کرد: این خودروها به سبب آسیب دیدن سیستم موتور، پس از توزیع add blue و سوخت متناسب نیز قابلیت ارتقاء به یورو ۴ را نخواهند داشت بنابراین در این شرایط تمام هزینه‌های صرف شده برای ارتقاء خودروی تجاری به یورو ۴ که تماما ارزی هم است، بلااستفاده می‌ماند.

چهارشنبه ۲۹ آذر   ۹:۴۰

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.