خودروهای خودمختار در راه بریتانیا

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خودروهای خودمختار در راه بریتانیا

خودروهای خودمختار در راه بریتانیا

ممتازنیوز: خودروهای خودمختار در جاده های بریتانیا تا قبل از پایان سال جاری میلادی با توجه به سیاست های جدید دولت به حرکت درخواهند آمد.

به گزارش ممتازنیوز، خودروهای خودمختار در جاده‌های بریتانیا تا قبل از پایان سال جاری میلادی با توجه به سیاست‌های جدید دولت به حرکت درخواهند آمد.
البته در ابتدا این خودروها در جاده‌های روستایی و حومه‌های شهر کمتر شلوغ به حرکت درخواهند آمد و در ضمن قرار است یک حالت نیمه مستقل نیز داشته باشند تا راننده در مواقع لزوم بتواند کنترل وسیله نقلیه را بر عهده گیرد که مبرهن است به دلایل ایمنی خواهد بود.
البته چندی قبل گروه رباتیک موبایل دانشگاه آکسفورد با بهره گیری از خودرو لیف نیسان و با استفاده از دوربین‌های استریو ، لیزر اسکنرها و حسگرها قادر به رانندگی خودمختار شده اند وغول دنیای جستجو گوگل نیز در نزدیک ترین مسیر خود با سیستم رانندگی خودمختار قرار دارد هر چند سایر خودروسازان نیز در حال توسعه سیستم رانندگی خودکار و خودمختار هستند.
شایان ذکر است که در حال حاضر انواع فن آوری مانند دستیار پارکینگ ، پیدا کردن جای پارک و سیستم کروز کنترل تطبیقی و بروز شده به طور کامل یک سیستم رانندگی خودمختار را تا حدودی به وجود آورده اند که نقطه اوج یک تکامل تدریجی بوده و انقلاب یک شبه نیستند.
به گزارش خودروسازی، البته تجربه نشان داده است در میان کارخانه‌های معتبر خودروسازی فن آوری‌های مستقل شرکت ولوو دارای پیشرفت بسیار سریع تری است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.