خودروهای زرهی اجلاس غیرمتعهدها از کجا آمدند؟/عاقبت مگان‌های تشریفات

یکی از نکاتی که از مدت ها پیش تبدیل به یکی از حواشی ثابت این اجلاس شده بود، تامین یگان خودرویی مورد نیاز برای ساماندهی امور حمل و نقل این اجلاس بود.

مهم ترین چالش برای تامین یگان خودرویی این اجلاس به خودروهای زرهی تشریفاتی مورد نیاز برای حمل و نقل سران این اجلاس باز می گشت. از سویی استانداردهای جهانی موجود برای تامین حفاظت سران شرکت کننده در این اجلاس نیاز به تجهیزات و خودروهای پیشرفته را ضروری می کرد و از طرفی تامین چنین خودروهایی هزینه بسیار سنگینی را به کشور تحمیل می کرد.

از این رو ستاد برگزاری این اجلاس تصمیم گرفت تا با اجاره خوروهای زرهی مورد نیاز تشریفاتی هزینه های وارده به کشور را به حداقل برساند. در این میان کشور عراق بهترین گزینه برای تامین اجاره چنین خودروهایی شناخته شد و مدتی قبل از آغاز این اجلاس خودروهای فوق در اختیار تیم اجرایی ستاد برگزاری قرار گرفت و چند روز پس از پایان اجلاس نیز این خودروها به کشور عراق بازگردانده شد.

در سطح بعدی تامین مسائل امنیتی برگزاری اجلاس، تیم های حفاظتی حاضر بود که برای اسکورت کاروان مسئولین و همچنین تامین نیازمندهای امنیتی صورت می گرفت. در این باره تمام توان نیروهای امنیتی اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و حتی دستگاه های امنیتی همچون وزارت اطلاعات نیز پای کار آمدند و یگان خودرویی خود را در اختیار ستاد برگزاری این اجلاس قرار دادند. بسیاری از این خودروها نیز بعد از انجام وظایف خود به واحدهای تحویل دهنده بازگشتند، بدون آنکه هزینه ای متوجه این اجلاس شود.

شرکت های داخلی نیز برای تامین خودروهای لازم این اجلاس نیز به میدان آمدند و امکانات خود را در اختیار این اجلاس قرار دادند. شرکت پارس خودرو با در اختیار گذاشتن ۷۸۰ دستگاه خودرو ،شامل ۲۰۰ دستگاه خودروی تیانا، ۱۶۰ دستگاه ماکسیما و ۴۲۰ دستگاه مگان نقش مهمی به عنوان یک شرکت داخلی در تأمین این تجهیزات داشت. استفاده از توان داخلی این شرکت‌ نمود عینی استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای برگزاری موفقیت‌آمیز این اجلاس بود. در نهایت پس از پایان اجلاس تمام خودروهای فوق بار دیگر به شرکت پارس خودرو باز گردانده شدند.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.