خودرویی برای کودکان و والدین آنها

۲۹خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از خبرآنلاین، یکی از جذاب‌ترین کانسپت‌هایی که سال قبل معرفی شد Camatte نام داشت و توسط تویوتا در نمایشگاه بین‌المللی اسباب‌بازی توکیو به نمایش درآمد. این کانسپت در ابعادی کوچک اما واقع‌گرایانه طراحی شده بود و موفق شد توجه خانواده‌های بسیاری را به خود جلب کند. این نمونه می‌توانست قوه تخیل کودکان و علاقه زودهنگام آنها به رانندگی را تقویت کند و به یک تفریح خانوادگی تبدیل شود. تویوتا امسال هم با انجام تغییراتی این کانسپت را به یک رودستر اسپرت تبدیل کرده که می‌تواند توسط کودک یا والدین او هدایت شود.

نمونه اولیه Camatte که سال قبل رونمایی شد، می‌توانست در اولین نگاه توجه بچه‌ها را به خود جلب کند؛ اما مطمئنا به اندازه Camatte57 برای آنها جذابیت نداشت. بچه‌ها خودرویی کوچک، قرمز و سریع می‌خواهند که تجربه رانندگی با آن فوق‌العاده باشد؛ اما در نمونه اولیه از رنگ قرمز خبری نبود. در Camatte57 نه‌تنها این کمبود برطرف و از خطوط قرمز برای ایجاد شکل اسپرت در خودرو استفاده شده، بلکه سقف تاشویی پیش‌بینی شده که به سادگی می‌تواند تجربه رانندگی لذت‌بخش‌تری را برای بچه‌ها به ارمغان بیاورد.

این کانسپت علاوه بر ظاهر اسپرت جذابیت‌های دیگری هم برای بچه‌ها دارد. برای آن ۵۷ قطعه جداگانه طراحی شده که می‌تواند مناسب با علاقه کودک روی خودرو سوار شود.

در Camatte57 هم سه صندلی تعبیه شده که صندلی راننده جلوتر از سرنشینان قرار گرفته است. صندلی راننده و پدال‌های خودرو برای استفاده هر فرد قابل‌تنظیم است و به عبارت دیگر کودک یا هر یک از والدین او می‌توانند با این خودرو رانندگی کنند. 

تویوتا هنوز در مورد ساخت این کانسپت و ارائه آن به بازار اظهارنظری نکرده است. این خودرو در حالی که می‌تواند یک سرگرمی خانوادگی فوق‌العاده باشد، برای مقاصد آموزشی هم بسیار مناسب است و علاوه بر آن تولید آن سبب خواهد شد بیشتر از پیش به نسل‌های آتی حسادت کنیم!

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.