خودروی مورد علاقه سارقان تهرانی

سرهنگ محمد کمانکش با اشاره به اینکه این که پنج شهرستان ورامین، پاکدشت، پیشوا، دماوند و فیروزکوه تشکیل دهنده حوزه استحفاظی پلیس شرق تهران است گفت: تعداد وقوع سرقت خودرو در دو ماهه اول سال جاری در شرق تهران ۱۶۰فقره وتعداد کشف خودرو ۱۹۵فقره است.

به گزارش سه نسل به نقل از فارس ، وی اظهار داشت: اغلب سرقت‌ها در دو شهر بزرگ این حوزه شامل ورامین و پاکدشت رخ می‌دهد البته ناگفته نماند که در طول  ۲ الی ۳ ماه گذشته دستگیری سارقان اصلی جزء برنامه ها بوده وخوشبختانه در این حوزه موفق عمل کرده و دستاوردهای خوبی داشته ایم.

کمانکش افزود: از نظر کشف خوشبختانه این پلیس عملکرد بسیارموفقی داشته و همواره بالاتر از شاخص ناجا موفق به کشف سرقت خودرو شده، تعداد کشفیات این پلیس در چند ماه گذشته بالاتر از وقوع سرقت بوده و بیش از ۹۰درصد از خودروهایی که در استان سرقت می شود در داخل محدوده یا شهرستانهای اطراف کشف می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی ویژه شرق تهران درباره خودروی مورد علاقه سارقان گفت: حدود ۹۰ درصد ازخودروهای سرقتی این پلیس خودرو پراید مدل ۸۵ به پایین هستند که به دلیل ایمنی بسیار پایینی دارد به راحتی توسط سارقان سرقت می شد. در همین رابطه سارقی را دستگیرکرده‌ایم که با یک سوئیچ پراید؛ چند خودرو پراید را سرقت کرده بود.

وی اظهار داشت: تیم های مبارزه با سرقت خودرو این پلیس با استفاده از امکانات موجود و آشنایی با شیوه و شگردهای سرقت عملکرد موفقی داشته اند ، البته برای جلوگیری از سرقت خودرو موضوع پیشگیری را نیز مد نظر قرار داده و به شهروندان آموزش لازم را ارائه می دهیم ، بروشور و تراکت‌های حاوی هشدارهای پلیسی را بین مردم توزیع کرده‌ایم تا ضمن افزایش آگاهی عمومی، به شهروندان در حفاظت از خودروشان کمک کرده باشیم.

کمانکش ادامه داد: باتوجه به نوع سرقت خودرو در این بخش، شهروندان آموزش لازم را برای افزایش ایمنی خودروهایشان به ویژه خودرو پراید ارائه داده ایم، با نصب دزدگیر، قفل فرمان و قفل پدال و دیگر تجهیزات ضد سرقت، می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش وقوع سرقت داشته باشد. آموزش و پیشگیری یکی از اقدامات اصلی و اساسی پلیس آگاهی است.

رئیس پلیس آگاهی ویژه شرق تهران افزود: برای کاهش سرقت خودرو، باید درسطح کلان شرکت‌های سازنده خودرو مکلف به بالابردن امکانات ایمنی حفاظتی خودروها شوند، نصب جی پی اس و استفاده از تجهیزات ضد سرقت نیز در این زمینه موثر است.


جدیدترین مطالب تفریح و سرگرمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.