خودرو های فرسوده از امروز از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج می شوند

رسول علی اشرفی پور در گفتگوبا خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت اجرای ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده افزود: آغاز این طرح و تبیین راهکارهای اجرایی آن بسیار اهمیت دارد و در واقع توان و تخصص فنی و اجرایی بالای پلیس راهور در انجام این مصوبه را نشان می دهد.

به گفته وی، تا آنجایی که ما در جریان هستیم این طرح از امروز با همکاری پلیس راهور انجام می شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این طرح به تدریج عملیاتی می شود،اظهار داشت:: البته سعی ما این است که در اجرای این مصوبه اگر موانعی هم وجود داشته باشد، برطرف کنیم، اما هدف اصلی اعمال محدودیتهای ترافیکی برای جلوگیری از تردد این خودروها و موتورسیکلتهاست و هدف از رده خارج کردن خودروها نیست.

اشرفی پور در پاسخ به اینکه امروز که اولین روز از اجرای این طرح است از تردد چه تعداد خودروی فرسوده جلوگیری شده تصریح کرد: این آمار را در جلسه آینده کار گروه کاهش آلودگی هوای تهران که هفته آینده برگزار می شود نماینده پلیس راهور در این جلسه اعلام می کند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، طرح جامع کاهش آلودگی ۸ کلانشهر کشور ( تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی، مرکزی و البرز) پایان سال ۹۰ ابلاغ شد.

 در طرح جامع کاهش آلودگی هوا علاوه بر سازمان محیط زیست وزارتخانه های نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن – تجارت ، سازمان هواشناسی، استانداریها و شهرداریهای کشور در تدوین این طرح نقش داشته اند.

 در این طرح سن فرسودگی خودروهای شخصی و کامیون‌ ها و کشنده‌ ها از ۲۵ به ۲۰، وانت بارها از ۲۰ به ۱۵، مینی ‌بوس از ۱۵ به ۱۰، میدل باس و اتوبوسهای برون شهری از ۱۵ به ۱۲ و اتوبوسهای شهری و موتورسیکلتها از ۱۰ به ۸ سال کاهش یافت ضمن اینکه سن فرسودگی تاکسیها همچنان ۱۰ سال باقی مانده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.