«خودرو» و «سوخت» دو متهم اصلی آلودگی هوای تهران

۲۷ آبان ،

«خودرو» و «سوخت» دو متهم اصلی آلودگی هوای تهران

عصر خودرو : سرانجام پس از گذشت ۲۴۰ روز از سال ۹۱ که تهران در حسرت هوای پاک قرار داشت، مردم این کلان شهر برای اولین بار در سال جاری در روز بیست و چهارم آبان موفق به تنفس هوای پاک شدند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس قانون باید هوای شهرهای بزرگ به حد استاندارد برسد و باید دولت تدابیر وتمهیداتی را فراهم کند تا تمامی خودروهای فرسوده از رده خارج شوند.
دکتر یوسف رشیدی با اشاره به این که محیط زیست در کشور ما بسیار مظلوم و مغفول واقع شده، اظهار کرد: به محیط زیست در کشور ما به چشم موضوعی لوکس و تشریفاتی نگاه می‌شود و تا وقتی این نگاه وجود داشته باشد مشکلات موجود برطرف نمی شود.
وی با بیان این که آلودگی صدا مشکل بعدی ما پس از آلودگی هوا خواهد بود، تصریح کرد: متأسفانه هر چه در مورد آلودگی صدا فریاد می‌زنیم، صدایمان به گوش کسی نمی‌رسد و این موضوع نیز به زودی به مشکلی همه‌گیر و دردسرساز تبدیل خواهد شد.
دکتر رشیدی با تأکید بر این که در کشور ما متاسفانه به موضوع محیط زیست اهمیت و بهای لازم داده نمی‌شود، اضافه کرد: متولیان این حوزه برای انجام وظایف قانونی خود از قدرت لازم برخوردار نمی‌باشند که این موضوع سبب تشدید مشکلات موجود می گردد.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان دو متهم اصلی آلودگی هوای تهران را«خودرو» و «سوخت» دانست و خاطرنشان کرد: خودروسازانی که همچنان خودروهای با کیفیت نازل یورو ۲ تولید می‌کنند و دستگاه‌هایی که همچنان سوخت غیر استاندارد تولید می‌کنند، متهمان اصلی آلودگی هوای پایتخت می باشند.

شنبه ۲۷ آبان   ۱۴:۱۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.