خودرو گران نشده، قدرت خرید کاهش یافته است!

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: ‌در مقایسه با تورم عمومی کشور، خودرو گران نشده بلکه ارزش پول ملی و قدرت خرید مصرف‌کنندگان کاهش یافته است.

ساسان قربانی اظهار کرد: ۱۰ سال پیش با پول حدود صد سکه می‌شد یک خودرو خرید اما الان قیمت همان خودرو در حد ارزش ۲۴ سکه کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که در یکی دو ساله اخیر شاهد افزایش سه برابری قیمت محصولاتی چون سیب زمینی، شیر، فولاد، مس و غیره بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: اما در این مدت قیمت خودرو حداکثر دو برابر شده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: بنابراین باید گفت که در روند تورم عمومی کشور، قیمت خودرو کمتر از میزان تورم رشد کرده و از آن سو قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته است.

وی افزود: در این شرایط اشخاص حقوق ‌بگیر بیشترین صدمه را از رشد تورم دیده‌اند. تا دو سال پیش حقوق بگیران بیشتر از خودروهایی چون پراید، ۴۰۵ و تندر ۹۰ استفاده می‌کردند اما هم‌اکنون حقوق آن‌ها متناسب با رشد تورم عمومی، افزایش نیافته و دیگر نمی‌توانند این خودروها را به آسانی خریداری کنند.

قربانی تصریح کرد: بنابراین اگر میزان درآمد اشخاص حقوق ‌بگیر متناسب با رشد تورم عمومی و قیمت کالاها و خدمات افزایش می‌یافت، این قشر می‌توانستند همان خودروها را به راحتی خریداری کنند. در آن صورت از افزایش قیمت خودرو تا این حد انتقاد نمی‌شد.

 

پایان خبر/

تاریخ ارسال : چهارشنبه ۳۰ مردادماه
ساعت ارسال : ۱۱:۵۵


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.