خودنمایی القاعده در سوریه

روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی فاش کرد که اعضای القاعده در سوریه نفوذ کرده و در تلاشند تا در استان‌های شمالی این کشور پایگاه‌هایی برای خود ایجاد کنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد با انتشار گزارشی از اوضاع سوریه اعلام کرد که گروه‌های مسلح وابسته به القاعده در سوریه در حال گسترش هستند اما نفوذشان هنوز فراگیر نشده و محدود است.
این روزنامه می‌نویسد: اعضای القاعده در برخی از مناطق شمالی همانند استان‌های ادلب و حلب که نزدیک با مرزهای ترکیه است به صورت آشکارا حضور دارند.
بنابر این گزارش، مخالفان مسلح سوری نیز اعلام کردند که نمایندگان القاعده طی ماه‌های اخیر در تلاش بوده‌اند تا سلطه خود را بر شهرک‌ها و روستاها در دو استان ادلب و حمص افزایش دهند.
دیلی‌تلگراف به نقل از یکی از اعضای شورای مخالفان مسلح سوریه موسوم به “ارتش آزاد سوریه” گزارش داد: شخصی به نام ابوصادق بر منطقه “دار تعزه” از توابع استان حلب سیطره یافته است و سه ماه است به عنوان فرمانده این منطقه از سوی القاعده انتخاب شده و به دنبال آن است تا یک “امارت دینی” در آنجا بنا کند و داوطلبان انتحاری‌ها را به عنوان ابزاری برای مبارزه با نیروهای نظام سوریه به کار گیرد.
روزنامه مذکور در ادامه می‌نویسد: مخالفان سوری از وقوع رخدادهایی مشابه در استان ادلب سخن گفته‌اند، یکی از پزشکان گروه‌های مخالف فاش کرد: گروهی از نیروهای القاعده در تلاش بود تا یکی از مناطق سوریه واقع در استان ادلب را به کنترل درآورند اما به دنبال آن که نتوانستند نظر مردم را جلب کنند برای ادامه فعالیت به کوهستان‌ رفتند.
شاهدان عینی نیز گزلرش دادند که چند تن از نیروهای القاعده در مرزهای سوریه و ترکیه با مخالفان سوری دیدار کردند و از آن‌ها خواسته‌اند تا به القاعده بپیوندند.
بنا بر این گزارش، گروه‌های تندرو مانند گروه “احرار الشام” در حال گسترش یافتن است و در بزرگترین مراکز مسکونی سوریه دارای پایگاه‌هایی هستند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.