“خودکشی” و “هزاران بیکاری”، نتیجه تعطیلی کارخانه “فورد” در بلژیک

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تعطیلی کارخانه خودروسازی “فورد” آمریکا در بلژیک، هزاران بیکار را ناامید و برخی‌ها را نیز به خودکشی کشانده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، زمانی که شرکت خودروسازی فورد آمریکا در سال ۲۰۱۲ از تعطیلی کامل کارخانه خود در شهر ژانک بلژیک در سال ۲۰۲۴ خبر داد، اوضاع آشفته‌ای برای کارگران این کارخانه بوجود آمد و آن‌ها در واکنش به انتشار یافتن این خبر، دست به اعتصاب زدند.

بر اثر بحران اقتصادی که فورد به آن دچار شده است، حدود ۱۰ هزار فرصت شغلی در خطر از دست رفتن است.

این در حالی است که فقط چند صد نفر از این ۱۰ هزار نفر توانستند بار دیگر برای خود، کار پیدا کنند.

یکی از کارگران فورد در این خصوص گفت: من همواره گفته‌ام که چقدر اوضاع، سخت است. به نظرم، مشکل نیروهای کار این شهر، تازه از سال آینده آغاز می‌شود چون نیاز به نیروی کار در این شهر روز به روز کم‌تر می‌شود.

اکنون شهرداری شهر ژانک نیز برای اداره این شهر، پول در اختیار ندارد، به طوری که وی در مصاحبه خبری خود گفت: ما در این شهر برای تقبل هزینه‌های شهر تا سال ۲۰۲۰ میلادی تقاضای ۶۱ میلیون یورو خسارت کرده‌ایم؛ چرا که هم هزینه‌ها بالا رفته و هم درآمدهای شهر کم شده است.

بسیاری از کارگران از کار بیکار شده این شهر، به‌شدت مقروض می باشند و خیلی از آن‌ها نیز بر اثر ناامیدی و افسردگی، راهی مطب پزشکان شده‌اند و در حال حاضر ۴ تن از این بیماران، دست به خودکشی زده‌اند.

این گزارش ممتاز به نقل از با بیان آن که تولید محصولات شرکت خودروسازی فورد در شهر ژانک بلژیک به‌شدت با کاهش روبرو شده است، ادامه داد: اعضای اتحادیه‌های کارگری در این‌جا روز به روز بیش‌تر مشکل پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.