خودکفایی در تولید تسمه خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خودکفایی در تولید تسمه خودرو

خودکفایی در تولید تسمه خودرو

ممتازنیوز: با توسعه حجمی تولیدات پلیمری و تولید گریدهای جدید همچون SBR در واحدهای پتروشیمی ایران، امکان سرمایه گذاری برای خودکفایی در تولید تسمه خودرو در کشور فراهم شد.

به گزارش ممتازنیوز، نیاز کشور به تسمه خودرو که به منظور انتقال نیرو در کاربردهایی نظر تسمه تایمینگ، تسمه پروانه، تسمه هیدرولیک و … مورد استفاده قرار می گیرد حدود ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تن در سال است در حالی که هم اکنون حدود ۱۸۷۵ تن از این محصول در داخل کشور تولید شده و بقیه نیاز داخلی به صورت واردات تأمین می شود.
برای تولید تسمه خودرو نیاز به موادی چون، SBR، اکسید روی، دوده، لاتکس، نخ پلی استر و پارچه است که بخش عمده ای از این مواد در داخل کشور قابل تأمین است.
در واقع با توسعه حجمی تولیدات پلیمری و تولید گریدهای جدید همچون SBR در واحدهای پتروشیمی ایران، امکان سرمایه گذاری برای خودکفایی در تولید تسمه خودرو در کشور فراهم شده است.
همچنین برای سرمایه گذاری در تولید تسمه خودرو نیاز به ماشین آلاتی چون مخلوط کن بنبوری، آسیای دو غلتکی، کلندر، دستگاه نوار کشی، اتوکلار، غلتک فرم گیری، کمپرسور، جمع کن، وان لاتکس، تونل هوای داغ و ماشین چاپ است که این تجهیزات نیز از کشور تایوان و هندوستان قابل خریداری است.
برای احداث واحدی با ظرفیت ۵۰۰ تن تولید تسمه خودرو در کشور در مجموع به سرمایه ای حدودا ۱۵۰ میلیارد ریالی نیاز است اما با بهره برداری از این واحد، درآمد حاصل از فروش تولیدات آن به بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در سال می رسد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.