خوراک دریافتی پالایشگاه فجر جم به ٢ برابر افزایش می یابد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: مقدمات افزایش خوراک دریافتی شرکت پالایش فجر جم به میزان ۵٠ میلیون متر مکعب از پارس جنوبی با ابلاغ هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران فراهم شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، مهدی جمشیدی دانا اظهار داشت: پالایشگاه فجر جم در حال حاضر ٢۵ میلیون متر مکعب گاز از فازهای ۶، ٧ و ٨ پارس جنوبی دریافت می کند و بر اساس ابلاغ جدید، این میزان به ۵٠ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.
 
جمشیدی دانا افزود: در حال حاضر ٢۵ میلیون متر مکعب گاز دریافتی از پارس جنوبی که گاز خشک ولی ترش است با گاز چاههای نار و کنگان مخلوط می شود و در این پالایشگاه فرآورش می شود.
 
وی با بیان اینکه برای افزایش ٢ برابری دریافت گاز از پارس جنوبی باید برخی از تجهیزات این پالایشگاه تغییر کند، خاطرنشان کرد: شرکت پالایش گاز فجر جم بر اساس ابلاغ هیئت مدیره مکلف شده است تا مقدمات کار مطالعاتی برای افزایش دریافت خوراک پالایشگاه را از پارس جنوبی فراهم کند.
 
به گفته مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، در حال حاضر با چند شرکت مشاور برای اجرایی شدن این مهم وارد مذاکره شده ایم تا زیرساختهای لازم برای افزایش خوراک دریافتی از پارس جنوبی ایجاد شود.
 
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران نیز پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: ظرفیت دریافت گاز پالایشگاه فجر جم از پارس جنوبی تا ٢ سال آینده افزایش ٢ برابری  یافته و به روزانه ۵٠ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

انتهای پیام/

– .
Scottish readers: Undecided about the referendum? Please read How the media shafted the people of Scotland and Scottish Independence, Power And Propaganda.

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.