خوردن انگور، قلب را سالم نگه می‌دارد

به گزارش بی باک به نقل از فارس، تحقیقات نشان می‌دهد: مصرف انگور افزایش فشار خون و مقاومت جسم در قبال انسولین را که هر دو در ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت نوع دوم نقش دارند، کاهش می‌دهد.

انگور تاثیر زیادی در عوامل و خطرات مرتبط به قلب و عروق و سندروم متابولیک دارد و این امر به ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در آن بر می‌گردد.

سندروم متابولیک به معنای وجود گروهی از عوامل خطر‌ساز برای بروز بیماری‌‌های قلبی- عروقی و دیابت در یک شخص است.

سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از شرایط نظیر فشار خون بالا، سطوح افزایش یافته انسولین در خون، چربی انباشته اضافی در اطراف شکم و سطوح افزایش یافته چربی خون گفته می‌شود.

در سندروم متابولیک در اغلب موارد، اکثریت قریب به اتفاق این شرایط همزمان با هم وجود دارند و ریسک ابتلا به بیماری قلبی، سکته و دیابت را افزایش می‌دهند.

داشتن تنها یکی از شرایط ذکر شده دال بر ابتلا به سندرم متابولیک نیست ولی می‌‌تواند به ابتلا به بیماری‌های جدی دیگری منجر شود.

محققان تحقیقاتی را روی حیوانات انجام دادند که نتایج آن در کنفرانس بیولوژیک تجربی در شهر آناهایم در ایالت کالیفرنیا ارائه شد و نتایج دلگرم کننده آن نشان داد رژیم غذایی برخوردار از انگور به جلوگیری از خطر ابتلا به سندروم متابولیک کمک می‌کند.

محققان تاثیر انواع انگور زرد و قرمز را به صورت یک پودر مخلوط شده مورد بررسی قرار دادند. آنها این پودر را به رژیم غذایی موشهای آزمایشگاهی اضافه کردند و بعد از ۳ ماه به این نتیجه رسیدند؛ این موشها دارای فشار خون پایین تر و عملکرد بهتر قلبی و علائم کمتر عفونت قلبی و خونی در مقایسه با موش های دارای رژیم غذایی بدون انگور بودند.

پژوهشگران همچنین در تحقیقات خود دریافتند که خوردن انگور قبل و در حین تمرین های ورزشی انرژی لازم را به ورزشکاران برای انجام این تمرین ‌های سخت می‌دهد.

محققان آمریکایی نیز اخیراً دریافته‌اند که خوردن انگور در بین وعده‌‌های غذایی به کاهش سطح قند خون کمک می‌کند. این تحقیقات نشان می‌دهد: خوردن کمی انگور به میزان سه بار در بین وعده‌های غذایی سطح قند خون را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

مصرف زیاد انگور همچنین دچار شدن به بیماری های شبکیه چشم را از بین می‌برد و انگور قرمز در مبارزه با بیماری آلزایمر نقش زیاد دارد و در پیشگیری از دچار شدن به بیماری دیابت تاثیرگذار است.

محققان گفتند: ترکیب رزوراترول در مبارزه و پیشگیری از بیماری دیابت تاثیر دارد و احتمال دچار شدن به سرطان را کم می‌کند.

انگور برای درمان بیماری فشار خون، روماتیسم، نقرس و مسمومیت داخلی مفید است و درمان کننده بیماری های پوستی، خونی و عصبی است.

در بیماری‌های یبوست، عوارض روماتیسم، چاقی، سوء هاضمه، بواسیر، کم خونی، عصبانیت، انسداد مجرای طحال و کبد لازم است که رژیم انگور گرفته شود و انگور ویتامین های “آ” ، “ب” و “ث” دارد و دارای مواد ازت، مواد قندی و نشاسته‌ ای بوده و خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد.

انگور دارای قند، چربی، آلبومین، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، ارسنیک، منگنز و ید است و پتاسیم آن برای بچه های دارای بینیه ضعیف و کم خون بسیار مفید است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.