خوردن لوبیا و تاثیر لوبیا بر بیماری سرطان،لوبیا بخورید و سرطان نگیرید!

گردآوری توسط گروه سلامت ممتازنیوز

خوردن لوبیا و تاثیر لوبیا بر بیماری سرطان،لوبیا بخورید و سرطان نگیرید!۱٫۰ out of 5 based on 1 review

خوردن لوبیا و تاثیر لوبیا بر سرطان

طبق تحقیقات دانشمندان به طور کلی حبوبات حامل مقادیر زیادی از مهارکننده های پروتئاز هستند مهار کننده های پروتئاز آنزیمهایی هستند که با فعالیت ترکیبات سرطانزا در روده ها مقابله و مبارزه می نمایند . آن کندی که یبولوژیست سرطان است به یکی از جانوران آزمایشگاهی یک ماده شیمیایی موجد سرطان دهان ، خوراند .

ملاحظات او نشان میدهد که اگر به موازات خوراندن این ماده شیمیایی سرطانزا ، در سطح مخاط داخلی چانه جانور مقداری از مهار کننده های پروتئاز بمالند اصولا سرطانی ایجاد نمی شود . در آزمایشهای دیگری نشان داده شده است اگر به جانور آزمایشگاهی از خوراکی های دارای مهار کننده های پروتئاز بخورانند ، از گسترش سرطان روده بزرگ و پستان موجود در جانور جلوگیری می شود .در یک سری ازمایشهای علمی دیگر دکتر ترول سرطان شناس به جانوران آزمایشگاهی مقداری حبوبات که در این آزمایش سویا بود خوراند سپس آنها را در معرض تابش اشعه ایکس خیلی قوی که در ایجاد سرطان پستان موثر است قرار داد و مشاهده کرد فقط ۴۴ درصد از جانورانی که سویا خورده بودند مبتلا به سرطان شدند .

خوردن لوبیا و تاثیر لوبیا بر سرطان

در حالی که گروه دیگر از جانوران فوق که به آنها سویا داده نشده بود و در معرض تابش اشعه ایکس قرار داده شدند ، ۷۴ درصد مبتلا به سرطان شدند . یافته های تحقیقاتی دکتر ترول نشان می دهد که مهار کننده های پروتئاز عوامل تولید تومور را ممنکوب می کنند. عوامل تولید تومور در هر سولل طبیعی و سالم همیشه وجود دارند و هرگاه به طریقی فعال شوند تولید تومور سرطانی می نمایند . او معتقد است که همه حبوبات ممکن است مانند لوبیا در پیش گیری از تقسیم سلولی در جهت سرطانی شدن ، و همچنین برای جلوگیری از گسترش تومورها موثر باشند .

و از نظر این خاصیت بخصوص گیاهان خانواده لگومینوز نظیر لوبیا و نظائر آن نقش بسیار مهمی دارند و در حقیقت این گیاهان تا حدودی اثری شبیه اثر شیمی درمانی در منکوب کردن فرایندهای سرطانی از خود بروز می دهند . در مواردی که سرطان در مرحله متاستاز یعنی انتشار قرار گرفته باشد شاید دیگر خوردن مواد حاوی مهار کننده های پروتئاز آثار قاطعی نداشته باشند ولی به هر حال درا این موارد نیز آزمایشها نشان داده است که اگر به مقدار زیاد خورده شوند تا حدودی خاصیت ضد سرطانی خود را ابراز می دارند . 

لوبیا همچنین از نظر ترکیباتی به نام لینان منبع غنی می باشد . این ترکیبات خود از عوامل ضد سرطان هستند که آنها را باکتری های کولو ن به موادی شبیه هورمون تبدیل می کنند که به عقیده عده ای از دانشمندان بر ضد سرطان کولون و پستان موثرند.

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۱

مخالفم + ۰


تغذیه سالم Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.