خوردن میوه های تازه با پوست به درمان یبوست کودکان کمک می کند

۱۸ام بهمن ،
ممتاز نیوز : بیک فوق تخصص گوارش کودکان گفت: خوردن میوه های تازه با پوست به درمان یبوست کودکان کمک می کند.

ه گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دکتر علی‌اکبر سیاری اظهار داشت: بعضی از والدین فکر می‌کنند که شکم کودکشان باید هر روز کار کند، در صورتی که این تفکر چندان صحیح نیست بچه‌هایی می باشند که دفع آنها با سختی همراه است.

وی با بیان این که کودکان معمولا در ۳ زمان دچار یبوست می‌شوند، افزود: زمانی که از شیر گرفته می‌شوند و خوردن غذا را آغاز می‌کنند، هنگامی که از پوشک گرفته می‌شوند (که مناسب‌ترین سن ۱۸ تا ۳۶ ماهگی است)‌ و همچنین هنگام مدرسه رفتن، به سبب کثیفی دستشویی مدارس، معمولا کودکان از رفتن به دستشویی امتناع می‌‌کنند. احساس درد هنگام دفع سبب می‌شود کودک خودش را نگه دارد و این دایره معیوب ادامه یابد.

دکتر سیاری اصلاح عادات غذایی بچه ها را بهترین راه کنترل این بیماری عنوان کرد و گفت: بیشتر غذاها و مایعات به بهبود یبوست کمک می‌کند، این غذاها شامل میوه‌های تازه است که پی از شستشوی کامل با پوست خورده ‌شود، مانند سیب، انگور، هلو، انجیر و آلو همچنین میوه‌های تازه که دارای آب بسیاری است از قبیل هندوانه و طالبی که باید به زنجیره غذایی بچه‌ها افزوده شود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی کودکان نیز از دفع می‌ترسند و آگاهانه جلوی آن را می‌گیرند که والدین باید توالت رفتن را به آنها آموزش دهند اگر یبوست برای مدت طولانی باقی بماند و با رژیم غذایی برطرف نشود، مراجعه به پزشک ضروری است.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.