خوشبینی خود را با مصرف میوه و سبزیجات افزایش دهید

۳۰م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان کشف کرده اند اشخاص خوشبین، میزان بسیاری ترکیبات گیاهی موسوم به کاروتنوئید در خون خود دارند.

شکل رایج کاروتنوئید موسوم به بتا کاروتن رنگدانه ای است که به میزان بسیاری در میوه های نارنجی رنگ و سبزیجات دارای برگ سبز وجود دارد.

تحقیقات پیشین نشان داده اند میزان بسیار آنتی اکسیدانها در خون که کاروتنوئیدها یکی از اشکال آنها می باشند می تواند نشانگر سلامت باشد.

آنتی اکسیدانها سبب می شوند مولکولهای دیگر بدن رادیکال آزاد که به سلول ها آسیب رسانده و سبب بیماری می شوند، تولید نکنند.

“جولیا بوهم” از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد و مجری این تحقیقات گفت: اشخاصی که خوشبینی بیشتری دارند میزان کاروتنوئید بیشتری مانند بتا کاروتن در خون خود دارند.

وی افزود: این اولین مطالعه از این نوع است که ارتباط بین خوشبینی و میزان مناسبی از غلظت کاروتنوئید را نشان می دهد.

یک نظریه این است که آنتی اکسیدانها می توانند تاثیرات کاهنده استرس داشته باشند.

پژوهشگران هاروارد غلظت خون ۹ آنتی اکسیدان مختلف از جمله کاروتنوئیدهایی مانند بتا کاروتن و ویتامین Eرا در حدود یک هزار مرد و زن آمریکایی ۲۵ تا ۷۴ ساله مورد بررسی قرار دادند.

محققان از این اشخاص در مورد نگرششان به زندگی، پرسیده و نمونه های خونی از آنها گرفتند. آنها همچنین میزان خوشبینی این اشخاص را نیز سنجیدند.

آنها دریافتند افرادی که خوشبین تر می باشند در مقایسه با اشخاصی که کمتر خوشبین می باشند، تا ۱۳ درصد غلظت کاروتنوئید بیشتری در نمونه های خونی خود دارند.

محققان معتقدند مصرف میزان بسیاری میوه و سبزیجات در بین اشخاص خوشبین می تواند دست کم تا حدودی این نتایج را توضیح دهد.

آنها دریافتند اشخاصی که دو وعده در روز میوه و سبزیجات می خورند به طور چشمگیری از آنهایی که سه وعده در روز یا بیشتر میوه و سبزیجات مصرف می کنند، خوشبینی کمتری دارند.

سال قبل نیز پژوهشگران دانشگاه وارویک دریافتند اشخاصی که طی روز میزان بسیاری میوه و سبزیجات می خورند، شادترند.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.