خوشنویسی ایران مورد استقبال کشورهای غربی است

۲۱فروردین۱۳،

خوشنویسی ایران همواره در کشورهای غربی مورد استقبال و توجه بوده است.

“جلیل رسولی‌” هنرمند خوشنویسی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: با وجود قدمت خوشنویسی در ایران، مسئولان از این هنر استقبال بسیار خوبی نمی کنند.
وی افزود: در ذات هنر خوشنویسی طبیعت اسلامی قرار  گرفته است به طوریکه بعد از انقلاب بسیار به آن توجه شد.
“رسولی‌” در خصوص پر کاربردترین‌ سبک خوشنویسی در ایران گفت: خط نستعلیق جایگاه اول را دارد و مورد استقبال بیشتر هنرمندان جوان خوشنویس است.
وی افزود: هنرمندان خوشنویسی پس از اینکه نسبت به رنگ و فرم شناخت و آگاهی لازم را کسب کردند به سراغ نقاشی خط می روند این هنرمند خوشنویس با اشاره به قدمت هنر نقاشی خط عنوان کرد: از ابتدای پیدایش هنر خوشنویسی این سبک وجود داشته ولی در هر دوره به شیوه خاصی ارائه شده است.
“رسولی‌” در خصوص نقش جشنواره و دو سالانه ها در رشد هنر خوشنویسی بیان کرد: جشنواره ها به پیشبرد اندیشه هنرمندان جوان تازه وارد به عرصه هنر خوشنویسی بسیار کمک می کند.
وی اظهار داشت: با وجود اعلام جوایز از جانب جشنواره ها بسیار هنرمندان نگاه مادی به آن ندارند و از منظر هنری به آن بیشتر توجه می کنند.
وی هنر خوشنویسی را مخصوص کشورهای عربی و به خصوص ایران دانست و افزود: کشورهای چین و ژاپن کالیگرافی‌ مخصوص خط خود را دارند و همچنین در کشورهای غربی نیز با حروف خود شان کار می کنند ولی خوشنویسی ایران در این کشورها همواره مورد استقبال و توجه بوده است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.