خوشنویسی یکی از هنرهای اصیل ملی و مذهبی ایران است

به گزارش ایرنا ، ‘علی اشرف صندوق آبادی’ روز شنبه در مراسم اختتامیه دومین دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین افزود: خوشنویسان کشور به عنوان سرمایه ای ارزشمند در خدمت مسوولان نظامند و عاشقانه در این راه قلم می زنند و گام برمی دارند.

وی افزود: اگر بخواهیم آثار ماندگاری خلق و ارائه کرده و در ترویج دین از آن استفاده کنیم به جرات می توان ادعا کرد هنر خوشنویسی یکی از بهترین ها در این مسیر است.

وی اضافه کرد: ارزش قلم و کتابت نه تنها در قرآن کریم بلکه در سخنان ائمه نیز متجلی است، به طوری که حضرت علی (ع) در بیان اهمیت قلم و کتابت فرموده اند: دانش را به وسیله نوشتن در بند بکشید و مهار کنید.

نایب رییس انجمن خوشنویسان ایران اظهار داشت: جایگاه خوشنویسی در اسلام بسیار رفیع است و این هنر بخش عظیمی از فرهنگ دینی و ملی ما را با خود حمل می کند و وسیله ای برای تطهیر نفس و صفای درون انسان است.

صندوق آبادی اظهار داشت: کتابت و تحریر از نعمت های خداوند متعال به انسان است به طوری که اگر کتابت نبود علوم محو شده و ادب و فرهنگ نیز ضایع می شد و خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی، شاهد توسعه هنر خوشنویسی در سراسر کشور هستیم.

نایب رییس انجمن خوشنویسان ایران با اشاره به چالش های انجمن خوشنویسان گفت: در سال های اخیر چالش هایی در مسیر انجمن به وجود آمد و عده ای معدود سعی بر سد کردن راه این انجمن داشتند ولی چشمان بینا و دل های بیدار در این انجمن با درایت در انتخاب راه، رسالت تاریخی خود را به بهترین نحو به تصویر کشیدند و در سایه وحدت و همدلی شاهد حضور این انجمن در فعالیت های فرهنگی و هنری و جشنواره های مختلف در سراسر کشور هستیم.

وی اضافه کرد: انجمن خوشنویسان ایران با سابقه درخشان و اساتید برجسته، برای رفع اساسی مشکلات موجود نیازمند حمایت جدی است و همچنین هنرمندان این عرصه انتظار دارند در خرید آثارشان اهتمام بیشتری صورت گیرد.

صندوق آبادی با اشاره به وجود ۹۳ شعبه انجمن خوشنویسان در کشور عنوان کرد: انجمن خوشنویسان ایران با قدمتی ۶۰ ساله و سابقه درخشان و بهره‌گیری از اساتید نجیب در این مقطع تاریخی و حساس نیازمند حمایت بیشتر مسوولان از این هنر با ریشه است.

۷۳۸۹/۱۶۴۴/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۴۲۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.