خوش بینی لاوروف به مذاکرات آتی ایران و ۵+۱

خبرگزاری آریا- وزیر خارجه روسیه که برای رایزنی با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است، عصر چهارشنبه در دیدار با سعید جلیلی دبیر شورایعالی امنیت ملی در خصوص اوضاع سوریه و نشست آینده ایران و ۱+۵ در مسکو با وی گفت وگو کرد.    
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل  برون مرزی، سرگئی لاوروف در این دیدار با تاکید بر نقش موثر و کلیدی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، نشست های موسوم به دوستان سوریه را فاقد نقش جدی در روند تحولات سوریه دانست و افزود: یافتن هر گونه راه حل در گرو مشارکت تمام کشورهای موثر به ویژه ایران در کنفرانس مسکو است.
وی با ابراز خوش بینی نسبت به مذاکرات ایران و کشورهای ۵+۱ در مسکو و تشکر از علاقه مندی ایران به موفقیت این نشست، پیشنهاد کرد گفت وگوها میان دو کشور پیرامون مسائل منطقه ای، بین المللی و هسته ای ادامه یابد.
جلیلی نیز در این دیدار، برگزاری اجلاس بین المللی برای حل مسائل سوریه را مشروط به اینکه با هدف حفظ امنیت منطقه، مقابله با تحرکات تروریستی، توقف دخالت خارجی و کمک های انساندوستانه به مردم سوریه صورت بگیرد، مثبت خواند.
دبیر شورایعالی امنیت ملی با تاکید بر لزوم رفع نقایص طرح کوفی عنان برای، احترام به دموکراسی و آرای مردم را که از طریق انتخابات روشن می شود تنها راه حل اساسی مشکلات سوریه دانست.
حلیلی کنترل مرزهای سوریه را برای عدم ورود سلاح و تروریست ها به این کشور ضروری خواند و گفت: راه گذار سوریه به دموکراسی فرصت دادن به ایجاد اصلاحات واقعی در این کشور است.
جلیلی همچنین با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای انجام گفت وگوهای موفق در مسکو، پایبند نبودن طرف مقابل به برگزاری نشست های کارشناسی را باعث تاسف دانست و ابراز امیدواری کرد گروه ۱+۵ آمادگی ورود به بحث جدی درباره پیشنهادهای ایران را که به عنوان دستور کار با خانم اشتون توافق شده است، پیدا کند.
جلیلی با بی منطق و غیر قانونی خواندن راهبرد فشار علیه ایران افزود: ایران به همکاری خود با آژانس در چارچوب پادمان ادامه می دهد و بر تثبیت حقوق مصرح خود به ویژه حق غنی سازی اورانیوم اصرار دارد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.