خوش رزم: بازگشت iبه اصل خویش حرف اصلی ˝ یلدا ˝ است

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سریال ˝یلدا˝ نام سریال مناسبتی است که قرار است از شبکه یک سیما در ایام محرم پخش شود iبه نقل از کارگردان بازگشت iبه اصل خویش حرف اصلی فیلم است.

بهروز خوش رزم تهیه کننده مجموعه “یلدا ” iبه کارگردانی حسن میر باقری در گفت وگو با هنرآنلاین در باره شرایط آماده سازی مجموعه برای پخش در ماه محرم عنوان کرد : در حال حاضر بیش از شصت درصد از تصویر برداری مجموعه iبه پایان رسیده است و برای iبه موقع آماده شدن سریال برای پخش ، تدوین توسط داود میر باقری ومجتبی اصفهانی همزمان انجام می‌شود.

این تهیه کننده با اشاره iبه ویژگی های سریال ” یلدا ” تاکید کرد : تهیه فیلم در حوزه معاونت سیما و موسسه سیما فیلم انجام می‌شود و قرار است مجموعه در شبکه اول سینما پخش شود ودر حال حاضر تصویر برداری در شهرستان شاهرود انجام می‌شود و د ر حدود ده روز تصویر برداری در تهران انجام می‌شود.
خوش رزم در مورد تعداد بخش های سریال که قرار است پخش شود افزود : قراراست مجموعه در ۱۱ قسمت ۴۵ دقیقه ای روی آنتن پخش برود.
این تهیه کننده در باره زاویه دیدی که سریال در باره امام حسین و عاشورا نشان می‌دهد گفت : مجموعه ” یلدا ” در اصل اشارتی iبه هنر تعزیه خوانی برای امام حسین دارد وبن مایه اش بازگشت iبه اصل خویش و سنتها‌است .داستان مجوعه در باره زندگی پدر بزرگی است که وصیت می‌کند در روز عاشورا مراسم تعزیه ای ایجاد شود .اما فرزندان این خواسته را فراموش می‌کنند و iبه همین جهت نمی‌توانند iبه وصیت اصلی پدر بزرگ دست پیدا کنند . تقابل مسائل دنیوی با مسائل معنوی و فلسفه عاشورا و قیام آقا امام حسین در سریال مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خوش رزم در مورد علل حضور بازیگران تئاتری در این مجموعه گفت : این بازیگران بیشتر iبه خاطر نزدیکی چهره و فیزیکشان iبه نقش ها‌انتخاب شدند و پیشا هم تجربه خوب همکاری با این بازیگران را داشتم.

عوامل سازنده سریال عبارتند از :فیلم نامه : الهه میر باقری ، بازنویسی : داود میر باقری ، گریم : محسن موسوی ، طراح صحنه و لباس : آیدین ظریف ، بازیگران : محمد رضا شریفی نیا ، کاظم هژیر آزاد ، چنگیز جلیلوند ، اسماعیل خلج ، فریبا کوثری و الهام پاوه نژاد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.