خونسرد باشید و از غذایتان لذت ببرید

زنان سعی کنند از مسائلی که آنها را عصبی و خشمگین می‌سازد، دوری کرده چرا که عصبانیت و استرس باعث توقف روند متابولیسم و سوخت و ساز بدن می‌شود.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ علی اکبر کمالی، کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص تغذیه صحیح و ارتباط آن با سلامت زنان با تاکید بر این مطلب که  سعی شود در یک مکان آرام و دور از استرس غذا بخورند، توصیه کرد: سر و صدا و استرس باعث خوردن بیشتر و اضافه وزن می‌شود. بنابراین هنگام غذا خوردن از مکالمه‌هایی که منجر به استرس می‌شود بپرهیزید. فراموش نکنید که از غذایتان لذت ببرید و به یاد داشته باشید که یک غذای لذیذ حتما نباید یک غذای سرشار از کالری باشد.

علی اکبر کمالی گفت: زمانی سیستم متابولیسم و سوخت و ساز بدن همواره فعال می باشد و جذب غذا کامل و سریع در بدن صورت می گیرد که مصرف فیبرها را در غذای خود فراموش نکنیم.

وی خطاب به زنان تصریح کرد: اگر غذای پرچرب خورده باشید، با کمک فیبر می‌توانید چربی آن را براحتی دفع کنید، به عنوان مثال، پس از خوردن یک گوشت چرب، حتما از سبزیجات و سالاد استفاده کنید حتی اگر در غذای شما مقداری هم نشاسته مانند برنج یا سیب‌زمینی وجود دارد که در هضم غذا کمک می‌کند، باز هم لازم است از سالاد و سبزیجات استفاده کنید.

این کارشناس افزود: حتی از دسر نیز می توان در این خصوص بهره برد به عنوان مثال یک قطعه نازک از یک دسر شیرین را با مقداری میوه همراه کرده و براحتی و بدون نگرانی از چاق شدن، آن را میل کنید. به این ترتیب، میزان کالری را به میزان زیادی کاهش می یابد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.