دائمی شدن همایش «زنان و زندگی شهری» ضرورت دارد

۳۰ آبان ،

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موضوع زنان و زندگی شهری لازم است همایش مربوط به این موضوع به صورت دائمی، کشوری و حتی بین المللی برگزار شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار سرویس «زنان» ایسنا، سید مناف هاشمی دراولین همایش «زنان و زندگی شهری»، با اشاره به اینکه شهری را پایدار می‌دانیم که بتوانیم در قالب یک بسته همه ابعاد آن را ببینیم، افزود: در حال حاضر در تدوین برنامه‌ها در همه محورها از جمله محورهای زیر ساختی، اجتماعی، هوشمندی، محیط زیستی، مشکلات را در قالب کارعلمی با دانشگاه‌ها پیگیری می‌کنیم و در برنامه‌های خود لحاظ می‌کنیم و شهرداری در همه حوزه‌ها با برنامه عمل کرده است.

وی با اشاره به موضوع سرمایه‌های اجتماعی، اظهار کرد: اشخاص سرمایه‌های اجتماعی می باشند و بزرگترین ظرفیت برای توسعه هر جامعه به شمار می‌آید و این ظرفیت هم شامل زنان می‌شود و هم مردان. البته پیدا کردن این جایگاه دشوار است؛ اما شهرداری تهران توانسته است گامهای خوبی در این زمینه بردارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، تاکید کرد: زنان سهم بیشتری در مواردی مانند استفاده از پارک‌ها، حمل و نقل و غیره در تهران پیدا کرده‌اند؛ البته اگرچه رضایت کامل آنها حاصل نشده؛ اما گام‌های خوبی برداشته شده است.

هاشمی افزود: بالغ بر۷۰ مجموعه اختصاصی بانوان در تهران راه اندازی شده است علاوه بر آن اقدامات زیر ساختی خوبی صورت گرفته و پایه‌هایی برای مسیر آیندگان ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران الگوهای تازهی مانند جامعه ایمن را به وجود آورده است، گفت: بودجه شهرداری تهران در سال ۸۴، کمتر از هزار میلیارد تومان بود، اما در حال حاضر به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. در سال ۸۴، ۱۲ درصد درآمد پایدار داشتیم اما در سال ۹۱ ضمن افزایش درآمد به ۳۰ درصد درآمد پایدار دست یافته‌ایم. در قوانین نیز سهم‌های خوبی در زمینه مالی برای خود دیده‌ایم. بنابراین برگزاری همایش‌هایی با حضور مسئولان و نخبگان می‌تواند راهگشا باشد و سرعت کار دستگاه‌های اجرایی را افزایش دهد.

به گزارش تفسیری ایسنا، در ادامه این مراسم دکتر غلامرضا غفاری دبیر علمی اولین همایش «زنان و زندگی شهری» نیزاظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش تغییرات فزاینده و گسترده در کلان شهر تهران است که همین امر سبب می‌شود مردم در کلانشهری مانند تهران با مسائل وسیعی روبرو شوند به همین جهت مدیران شهری باید سیاست‌های به روزی را برای حل این مسائل اتخاذ کنند. بنابراین تلاش کرده‌ایم به این مسائل و نقش زنان در این همایش بپردازیم.

وی افزود: این همایش در محورهای زنان – امنیت و آسیب‌های اجتماعی، زنان – سلامت و محیط زیست شهری، زنان و اقتصاد شهری، زنان – حقوق شهروندی و مدیریت شهری، زنان و فضاهای عمومی شهری، زنان و فرهنگ شهری و زنان و سرمایه‌های اجتماعی برگزار می‌شود و ۱۴۰ مقاله برای ارائه درباره این موضوع دریافت کردیم که ۱۲۴ مقاله پذیرفته شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.