داتک: رگولاتوری خبر خود در خصوص غیرمجاز بودن وایمکس داتک را تکذیب خواهد کرد!

۰۵ تیرماه ۱۳،

در حالی که معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسما اعلام کرد که تنها چهار شرکت مبین‌نت، ایرانسل، مشارکتی سیار اصفهان و رایانه دانش گلستان مجوز ارایه خدمات وایمکس را دارند اما اخیرا شرکت داتک که اسمی از آن در میان دارندگان مجوز وایمکس به چشم نمی‌خورد تبلیغی را در یکی از روزنامه‌های سراسری منتشر کرد.
 
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دوم خردادماه جاری تاکید کرد که در حال حاضر شرکت ارتباطات مبین‌نت در ۱۲۹ شهر، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در ۳۳ شهر، شرکت مشارکتی سیار اصفهان در یک شهر به بیش از ۸۰۰ هزار کاربر خدمات ارتباطی بی‌سیم مبتنی بر فناوری وایمکس را ارایه می‌کنند.
 
رضوانی درخصوص وضعیت ارایه خدمات وایمکس توسط سایر اپراتورها تصریح کرد: مطابق پروانه وایمکس، دارندگان پروانه PAP در سال اول فعالیت و با استفاده از موافقت اصولی شبکه بی‌سیم مبتنی بر فناوری وایمکس، به مدت یک سال می‌توانند نسبت به ارایه خدمات در این حوزه اقدام کنند. اما پس از یک سال موظف می باشند مطابق شرایط و ضوابط موافقت‌نامه پروانه ارایه وایمکس، از رگولاتوری، پروانه دریافت کنند. در غیر اینصورت تمامی فعالیت‌های ارایه خدمات وایمکس از سوی آنها متوقف می‌شود.
 
رضوانی عنوان کرده که شرکت انتقال داده‌های رهام‌ داتک با توجه به این امکان دربارهٔ دارندگان پروانه PAPنسبت به ارایه سرویس وایمکس اقدام کرد، اما با توجه به پایان مهلت یک ساله‌اش موظف بود نسبت به دریافت پروانه از رگولاتوری اقدام کند.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن غیر مجاز شمردن فعالیت شرکت انتقال داده‌های رهام داتک در زمینه ارایه سرویس وایمکس گفته بود: با توجه به اینکه این شرکت در مهلت مقرر، مجوز ارایه سرویس وایمکس را از رگولاتوری دریافت نکرده، مجاز به جذب مشتری و ارایه خدمات در این حوزه نیست و باید با مشتریان فعلی خود تسویه حساب کند.
 
او در پایان به شرکت داتک اخطار داد درصورت عدم توجه به اخطارهای رگولاتوری، فعالیت این شرکت در زمینه ارایه سرویس متوقف خواهد شد و مشتریان این شرکت می‌توانند پس از تسویه حساب، خدمات وایمکس را از سایر اپراتورهای دارای پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کنند.
 
اما الهام قانعی – مدیر بازاریابی داتک – ادعا می‌کند که شرکت برای ارائه‌ی سرویس وایمکس مجوز داشته و سبب درج این خبر عدم هماهنگی بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت داتک بوده است.
 
وی در رابطه با این موضوع گفت: سبب این انتشار یافتن این خبر توسط معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این است که شرکت داتک بخشی از این مبلغ برای مجوز را پرداخت کرده و قرار بود بخش دیگر را طی آینده پرداخت کند اما چون تمام مبلغ تصویه نشده چنین اقدامی صورت گرفته است.
 
قانعی در پایان به این نکته اشاره کرد که با هماهنگی‌هایی که با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت گرفته قرار است این سازمان تکذیبیه‌ای را برای این خبر اعلام کند و شرکت داتک که اولین ارائه دهنده‌ی سرویس وایمکس در کشور است، مجوز ارائه‌ی سرویس وایمکس را دارد.
 
در هر صورت باید منتظر ماند و دید که عکس‌العمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به این موضوع چه خواهد بود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.