دادستان تهران: به زودی پرونده ملتهب کننده های بازار سکه و ارز به دادگاه انقلاب می رود

به گزارش خبرآنلاین،عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه چهاردهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد ۳هزار میلیارد تومانی افزود: از همان ابتدا ضابطان قضایی ما و همچنین مجتمع قضایی امور اقتصادی مسئولیت پی‌گیری پرونده التهاب در بازار سکه و ارز را به عهده گرفتند.
وی افزود: خوشبختانه چند متهم دستگیر شده و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد که این پرونده به مرحله صدور کیفرخواست و ارسال به دادگاه انقلاب رسید.
دولت‌آبادی در توضیح بیشتر درباره شگرد متهمان و جزئیات بیشتر این پرونده گفت: این افراد با خرید روزانه تعداد بالایی سکه و ارز اقدام به ایجاد التهاب در بازار می‌کردند.

بازگشت پرونده مداحان
دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره سرنوشت برگزاری دادگاه دو مداح تهرانی نیز گفت: دادگاه برای این افراد تشکیل شد اما قاضی پرونده به بخشی از کیفرخواست نقص گرفته و به این ترتیب پرونده به دادسرا بازگشت تا تحقیقات تکمیل شود.

هنوز رایی برای روحانی مضروب صادر نشده است
جعفری دولت آبادی همچنین درباره ضرب و جرح یک روحانی تهرانی که ۱۰ روز پیش توسط چند جوان مورد تعرض قرار گرفته بود گفت: این پرونده از جنبه عمومی منجر به صدور کیفرخواست شده اما در بخش ایراد ضرب و جرح نسبت به این روحانی از آنجا که نیازمند نظریه کارشناس پزشکی قانونی بودیم هنوز آن بخش از پرونده مفتوح است. اما امیدواریم در بخش عمومی دادگاه هر چه زودتر تشکیل شده و رأی صادر شود.
وی درباره دستگیری اشرار پارک طالقانی نیز گفت: در آن حادثه اشرار با یکدیگر درگیر شده بودند که در این میان ضرر و زیان شامل شهروندان نیز شد اما از همان زمان موضوع در دادسرای ونک تحت رسیدگی قرار گرفت.

پرونده های تکراری
جعفری‌دولت‌آبادی در پاسخ به این سؤال که آیا زمانی برای اجرای حکم جوانفکر و فائزه هاشمی تعیین شده یا خیر گفت: من به سؤالات تکراری پاسخ نمی‌دهم.
عالی ترین مقام دادستانی تهران همچنین درباره اینکه استاندار تهران مدعی شده پرونده شایعه‌سازان آلودگی آب تهران به دادسرا فرستاده شده گفت: ما در اینباره چیزی نشنیده‌ایم و ندیده‌ایم خود شایعه بی‌مبنا است .
جعفری دولت‌آبادی درباره شکایت دولت از علی مطهری و محمدباقر قالیباف نیز گفت: در رابطه با این دو پرونده حضور ذهن ندارم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مجرمانه بودن بخشی از اظهارات علی مطهری در نطق وی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس نوار سخنرانی ایشان که در دادستانی مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد، بخش‌هایی از نطق ایشان مجرمانه است و به این ترتیب دادستان بر علیه وی اعلام جرم کرده است.
۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.