دادستان تهران: تلاش ما صدور هرچه زودتر حکم دادگاه مالی

یکشنبه ۳ اردیبهشت – ۰۷:۳۵:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: تأکید ما این است که دادگاه فساد مالی در پرونده اول خود هر چه زودتر به حکم برسد تا مردم به اطمینان برسند که دستگاه قضایی مصمم است. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، عباس جعفری دولت آبادی پس از پایان هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلف بزرگ مالی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دادستانی در خصوص متهمان زن این پرونده تفاوتی قائل خواهد شد یا نه؟ افزود: در قانون چیزی به نام دادگاه زنانه و مردانه نداریم اما در قوانین در برخی موارد ارفاق هایی منظور شده که مثلاً در قرار تأمین، جنس متهم می تواند از موجبات نوع تبدیل قرار باشد یا اینکه در اجرای حکم، برخی بیماری های زنان موجب تعویق حکم شود.
دادستان تهران با اشاره به اینکه دادگاه تابع دلایل است و زن و مرد از لحاظ کرامت یکسان هستند افزود: در دادگاه امروز رئیس دادگاه تصمیم گرفت که چهار متهم زن در یک جلسه محاکمه شوند تا هم زودتر از استرس محاکمه نجات پیدا کنند و هم در ترددها راحت تر باشند.
وی گفت: در چند جلسه این دادگاه شاهد بودیم که محاکمه عادلانه بود و متهمان همه وکیل داشتند و با حاکمیت قانون مواجه بودیم.
وی گفت: امروز یکی از متهمان که اصرار داشت حتماً وکیلش حضور داشته باشد رئیس دادگاه اجازه داد آخرین دفاع اخذ نشود و این نشان می دهد دادگاه به قوانین اشراف و توجه دارد.
دادستان عمومی و انقلاب تهران دادگاه های برگزار شده در این مورد را خوب توصیف کرد و گفت: اینکه برخی رسانه ها امروز تعابیری چون دادگاه زنانه و مردانه را نوشتند نادرست بود.
جعفری دولت آبادی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این چهار متهم بازداشت هستند یا خیر؟ گفت: اینها در بازداشتند اما یکی از متهمان به خاطر عذر پزشکی حاضر نشد و آزاد شدن متهمان به تصمیم دادگاه خواهد بود.
وی درپاسخ به سؤالی درباره جلسه بعدی دادگاه گفت: امیدواریم هفته آینده جلسه برگزار شود اما همان طور که قبلاً هم گفتیم ما به رئیس دادگاه پیشنهاد کردیم که جلسه هفته ای دو بار و یا صبح و عصر برگزار شود تا مردم زودتر از نتایج آن آگاه شوند.
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در این پرونده همه نوع متهم وجود دارد و مردم به زودی شاهد خواهند بود که همه متهمان دستگیر شده اند.
جعفری دولت آبادی به تهیه بیش از صد پرونده در خصوص این پرونده اشاره کرد و افزود: افراد بسیار زیادی هم اکنون در دستگاه های مختلف تحت تعقیب هستند و هر چه از محاکمات می گذرد مردم از حوادث این پرونده بیشتر آگاه می شوند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا برای چند متهمی که آخرین دفاعیاتشان انجام شد حکم صادر نکردید؟ افزود: قانون مقرر کرده است که دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کند اما در این مورد هنوز دادگاه ختم رسیدگی را اعلام نکرده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۲۱۹۳۵۱۸۸۷۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.