دادگاه آمریکایی، اسرائیل را در پرونده «راشل کوری» تبرئه کرد

۷ شهریور – ۰۴:۵۵:۵۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

یک دادگاه در آمریکا امروز ارتش رژیم‌صهیونیستی را در جنایت قتل «راشل کوری»، فعال حقوق بشری، بی‌تقصیر دانسته است.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، در حالی که قرار بود دادگاه رسیدگی به پرونده قتل «راشل کوری» امروز اعلام شود، روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در خبری فوری از تبرئه رژیم‌صهیونیستی در این پرونده خبر داد. این حکم را یک دادگاه آمریکایی اعلام کرده است.
راشل کوری، دختر جوان آمریکایی از «المپیا» واشنگتن بود که در ۱۶ مارس ۲۰۰۳، توسط بولدوزر «D9-R» رژیم صهیونیستی در حالی‌که به تخریب منزل یک خانواده فلسطینی در «رفح» غزه اعتراض می‌کرد، زیر گرفته شده و به قتل رسید.
پیش از این یک دادگاه اسرائیلی نیز، جانب ارتش رژیم‌صهیونیستی را گرفته و رای به برایت این رژیم داده بود.
اعلام این حکم در دادگاه صهیونیستی موجب بروز اعتراضات گسترد‌ه‌ای شده بود، چراکه تصاویر و مدارک موجود به خوبی نشان می‌دهد که بولدوزر رژیم‌صهیونیستی تعمدا کوری را که قصد دفاع از خانه فلسطینیان را داشته، زیر گرفته است.
از همان زمان خانواده کوری و فعالان حقوق بشر تلاش زیادی را انجام داده‌اند تا از راشل کوری احقاق حق کنند. «حسین ابوحسین» از طرف خانواده راشل کوری، در سال ۲۰۰۵، این دادخواست مدنی را مطرح کرد و رژیم اسرائیل را مسئول قتل راشل معرفی کرد و تل‌آویو را به دلیل ممانعت از برگزاری تحقیقات کامل و معتبر در خصوص این پرونده متهم کرد.
و حالا با گذشت نزدیک به ۱۰ سال، و با وجود تمام تلاش‌های انجام شده، این بار هم یک دادگاه آمریکایی رای به برایت رژیم‌صهیونیستی در این پرونده داده است.
قاضی این دادگاه بدون اشاره به اقدام راننده اسرائیلی این بولدوزر در زیر گرفتن راشل کوری، گفته است که کوری نباید در برابر این بولدوزر می‌ایستاد.
این دادگاه همچنین مدعی شده است که شواهد ارائه شده، برای محکوم کردن اسرائیلی‌ها کافی نبوده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۲۸۱۶۵۵۵۶۱۳۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.