دادگاه استیناف انگلیس به نفع نصرت الله تاجیک رای داد/ حکم آزادی دیپلمات سابق ایرانی صادر شد

۰۷م آذر ،

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد: نصرت الله تاجیک، ۵۹ ساله، دیپلمات پیشین ایرانی به تلاش برای تامین سخت‌افزارهای نظامی برای کشورش متهم است. او شش سال قبل هدف یک عملیات‌ آمریکایی در لندن قرار گرفت و به اتهام تلاش برای صدور بدون مجوز تسلیحات دفاعی دید در شب آمریکایی به ایران تحت تعقیب قرار گرفت.

وی که سفیر پیشین ایران در اردن بوده است، در سال ۲۰۰۶ با توطئه ماموران مخفی وزارت امنیت کشور آمریکا دستگیر شد.

بنا بر خبری که ایسنا به نقل از اسکای نیوز منتشر کرده «روند استرداد وی به آمریکا به سبب نگرانی‌هایی مبنی بر این که اعزام او به آمریکا برای محاکمه می‌تواند به مشکلات دیپلماتیک بیش‌تری در روابط انگلیس و ایران منجر شود و تهدیدی برای کارکنان سفارت انگلیس در ایران باشد، با تاخیر بلند مدت و جنجال برانگیزی روبه‌رو شد.»

لرد الن موزز، قاضی دادگاه استیناف در کنار قاضی همیلتون سویینی حکم به رهایی تاجیک از استرداد داد.

به گزارش خبرآنلاین نصرت الله تاجیک یکی از شهروندان ایرانی و سفیر سابق ایران در اردن است که در چهارم آبان سال ۸۵ در محل تحصیل خود در شهر دورهام انگلیس بازداشت شد. تاجیک پیش از بازنشستگی در سمت‌هایی چون مشاور وزیر، مدیرکل وزارت خارجه و سفیر ایران در اردن حضور داشته است.

بنا بر این گزارش تاجیک اکنون آزاد خواهد شد مگر در صورتی که وزارت کشور یا دولت آمریکا برای ارجاع پرونده به عالی‌ترین دادگاه انگلیس، یعنی دیوان عالی این کشور اقدام کند.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.